Business Hi-Tech

Orange îşi extinde gama de smartphone-uri proprii cu alte trei dispozitive

Orange îşi extinde gama de smartphone-uri proprii cu...

Autor: Andreea Anghel

24.02.2013, 19:06 1142

Orange a lansat vineri trei noi modele de smartphone-uri sub marcă proprie, care vor fi disponibile pe pieţele Orange din România, Slovacia şi Spania în prima jumătate a anului 2013.

Cele trei modele sunt: Orange Lumo, primul smartphone 4G prezent în portofoliul Orange, Orange San Remo, cu un ecran de 4,7 inci şi Orange Nivo cu ecran de 4 inci. Preţul nu a fost încă dezvăluit. Mai multe informaţii despre noile dispozitive intrate în portofoliul Orange vor fi făcute publice la Mobile World Congress de la Barcelona, ce are loc în perioada 25-28 februarie 2013, relatează The Wall Street Journal.

Toate cele trei smartphone-uri folosesc sistemul de operare Google Android. Orange Lumo, are un display de 4,5 inci şi o cameră foto de 8MP şi este singurul care are conectivitate 4G. Modelul Orange Nico se adresează categoriei de public tânăr, are o cameră de 5MP şi ecran de 4 inci. Orange San Remo este creat de producătorul de telefoane mobile Alcatel. Celelalte două sunt create de un producător chinez care a lucrat şi cu Gigabyte, producătorul taiwanez de componente de calculatoare .

Ultimul dispozitiv lansat de Orange a fost o tabletă cu sistem de operare Google Android, cu ecran de 7 inci, produsă de Huawei, compania chineză producătoare de echipamente de telecomunicaţii.

Operatorul francez de telecomunicaţii rămâne fidel strategiei de producerea a propriei game de dispozitive mobile, ceea ce îi permite companiei franceze ”să aducă pe piaţă inovaţii, diferenţiindu-se astfel de ceilalţi operatori de telefonie mobilă”,  a spus Yves Maitre, vice-preşedintele departamentului de dispozitive mobile şi multimedia al Orange.

”Inovaţia este o parte semnificativă a strategiei noastre. Dacă nu eşti printre cei care creează dispozitivele este greu să aduci inovaţii şi să înţelegi piaţa actuală. Pentru noi a crea sau a crea împreună cu cineva un telefon ne ajută să înţelegem nevoile pieţei şi cum trebuie să dezvoltăm şi să integrăm atât partea de hardware, cât şi cea de software”, a declarat Maitre.

Strategia Orange de a produce dispozitive mobile sub propriul nume de marcă a avut succes şi în termeni de vânzări.  Gama de dispozitive mobile produse sub numele de marcă Orange a crescut semnificativ din 2003, când a început, până astăzi. Orange a vândut peste 3 milioane de dispozitive proprii în Europa, 800.000 dintre acestea fiind smartphone-uri, a spus purtătorul de cuvânt Orange. Tot el a precizat că Orange nu a fost implicată direct în producerea dispozitivelor, dar a ”comandat” anumite specificaţii.

”Unul dintre dispozitivele Orange care a avut cel mai mare succes a fost Orange Monte Carlo. Acelaşi telefon a fost vândut însă şi de producătorul chinez ZTE în China”, a spus purtătorul de cuvânt Orange.

În Spania, Orange Monte Carlo a fost cel mai bine vândut telefon din anul 2012. ”Dacă  dispozitivul hardware se poate regăsi şi la alte companii, partea de software este concepută special pentru dispozitivele Orange”, a precizat purtătorul de cuvânt. 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO