Business Hi-Tech

Piaţa de cupoane de reduceri a ajuns la 2 mil. euro pe lună. Nu toţi jucătorii cred într-o creştere şi în 2012

no title

De la stânga la dreapta: Oliver Cadogan, co-fondator al Vivre.ro, Cristian Ducu, CEO al Fashion Days, Roberto Lazarov, fondatorul Fundeal.ro, Mihai Seceleanu – CEO al Kuponiada.ro şi Călin Fusu – CEO al Zumzi.ro

Autor: Adrian Seceleanu

16.05.2012, 21:37 1056

Piaţa de cupoane de reduceri din România a ajuns la un rulaj lunar de două milioane de euro şi are potenţialul de a mai creşte de câteva ori în următorii trei ani, potrivit estimărilor lui Călin Fusu - CEO al Zumzi - unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţă. Pe piaţă părerile sunt însă împărţite în ce priveşte evoluţia vânzărilor de cupoane, potrivit declaraţiilor făcute la conferinţa Ronewmedia de mai mulţi jucători din industrie.

"Piaţa este în acest moment la un nivel de două milioane de euro pe lună, marea majoritate a cumpărătorilor fiind femei, care au studii superioare. 85% din plăţi sunt realizate cu cardul. Piaţa are potenţial de a creşte de 10 ori în trei ani dacă ne uităm la evoluţiile de pe alte pieţe din regiune", a spus Călin Fusu.

"Piaţa va creşte pentru că oamenii au acum din ce în ce mai mult încredere în aceste site-uri. E un trend, va fi o creştere generală pe piaţă", a spus şi Roberto Lazarov, fondatorul site-ului de reduceri Fundeal.ro.
Nu de aceeaşi părere este Mihai Seceleanu, CEO al Kuponiada: "Piaţa de cupoane de reduceri a fost flat în ultimele şase luni. Am intrat acum şi în recesiune. Nu cred că piaţa va creşte substanţial faţă de anul trecut. Cred că zilele în care piaţa se dubla de la o lună la alta au trecut".

"Este greu să facem estimări, momentan avem ca prioritate să ajungem de la 50.000 de utilizatori înregistraţi la 150.000", a spus Oliver Cadogan, co-fondator al Vivre.ro, un site de flas sales lansat luna trecută pe piaţa locală. Site-ul este specializat în vânzări de decoraţiuni şi accesorii pentru casă.

"Nu există date privind piaţa, şi nu ştim ce rulaj au competitorii noştri pentru a face estimări", a declarat Cristian Ducu, CEO al site-ului de shopping Fashion Days, care activează pe şase pieţe din regiune. Site-ul vinde exclusiv către utilizatori înregistraţi articole de îmbrăcăminte şi produse din aceeaşi gamă de la companii precum Tommy Hilfiger, Victoria's Secret sau Calvin Klein.

Grupul media sud african Naspers a intrat în acţionariatul firmei Fashion Days la finele anului trecut. Naspers a realizat mai multe achiziţii pe piaţa locală online, printre care compania ePayment sau autovit.ro. Cristian Ducu nu a oferit detalii despre tranzacţie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO