Business Hi-Tech

Planurile retailerilor online IT&C cu afaceri de 15 - 30 mil. euro aflaţi în urmărirea gigantului eMag

Planurile retailerilor online IT&C cu afaceri de 15 - 30...

Autor: Adrian Seceleanu

18.07.2014, 00:08 668

Datele financiare raportate de retailerii online IT&C pe anul 2013 la Ministerul finan­ţelor descriu un tablou clar: industria are un lider auto­ritar - eMag, cu afaceri de aproape 200 mil. euro - care are, la mare distanţă, un grup de doar patru urmăritori cu afaceri de peste 10 mil. euro. Mai jos de cei patru jucători (dintre care niciunul nu sare de 30 mil. euro), în clasament mai sunt câteva compa­nii cu afaceri între 1 şi 10 mil. euro, după care piaţa se fărâmiţează între, probabil, zeci de retaileri mai mici. În tablou mai intră şi diviziile online ale retailerilor clasici electro-IT Altex, Flanco şi Domo.

Întrebaţi cum văd viitorul pe această piaţă - şi dacă acesta ar putea aduce, spre exemplu, fuziuni sau achiziţii care să ducă la formarea unui jucător mai mare, care să poată concura mai eficient cu eMag, pro­prie­tarii cel.ro, pcgarage.ro şi evomag.ro au ară­tat, în răspunsurile oferite ZF, că - pe de o parte - nu cred în detronarea companiei con­duse de Iulian Stanciu din fotoliul de lider - şi, deşi nu exclud în realizarea unor tranzacţii.

„Cu privire la evoluţia pieţei în urmă­to­rii ani, este greu de imaginat că un alt jucător local ar putea contesta supremaţia eMag, însă în acelaşi timp, ca şi în numeroase alte indus­trii, piaţa are întotdeauna nevoie de mai mulţi jucători, chiar dacă doar unul este într-o po­ziţie de lider incontestabil. Cred că de fapt, pen­tru eMAG, provocarea este de a menţine un anumit ritm de creştere, ceea ce întot­dea­una este mai greu pentru un lider do­minant, deoarece nu mai are spaţiu pen­tru o cotă de piaţă suplimentară (deşi pe termen scurt ea poate să provină din treceri de clienţi dinspre comerţul tradiţional către cel online)“, afirmă Marius Ghenea, proprie­ta­rul pcgarage.ro, cu afaceri de 20,4 mil. euro în 2013.

„Cred că piaţa va rămâne în acest format (un lider puternic şi un grup de trei - patru jucători mai mari - n. red.)“, afirmă şi Tiberiu Pop, proprietar şi CEO al Corsar Online, compania care administrează cel.ro. El se declară pe de altă parte convins că toţi competitorii eMag sunt de vânzare „dar din cauza lipsei de know how a posibililor investitori cât şi a marjelor mici datorate concurenţei“ nu va avea loc nicio tranzacţie în perioada următoare. „De asemenea nici unul din concurenţi nu cred că va încerca să includă în portofoliu atâta de multe categorii  de produse precum are eMag sau să se extindă în afara ţării pentru a putea să se apropie de cifra lor de afaceri“.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO