Business Hi-Tech

Raport IAB România care nu include afacerile giganţilor Google sau Facebook: piaţa locală de publicitate online a crescut în 2021 cu 42% la 1,3 miliarde de lei

Raport IAB România care nu include afacerile giganţilor...
18.10.2022, 11:00 36

Piaţa locală de publicitate online a urcat în 2021 cu 42% la 1,280 mld. lei (260 mil. euro), conform celei mai recente ediţii a studiului Romanian Online Advertising Adspend Study (ROADS), realizat de IAB România, asociaţia industriei de marketing şi publicitate interactivă din România. Cifrele din raport nu includ şi businessul local al unor giganţi precum Google sau Facebook, care ţin secrete aceste date. În a doua jumătate a anului piaţa de publicitate online a scăzut cu 3% faţă de primul semestru din 2021, la 630 mil. lei, dar valoarea a fost totuşi mai mare cu 9% faţă de acelaşi interval din anul anterior. Publicitatea livrată automatizat (programatic) către utilizatori grupaţi pe baza unor algoritmi în diferite categorii (clienţii care vor să cumpere o maşină, spre exemplu) s-a menţinut la o cotă de 14% din piaţă, conform documentului. Cei mai mari investitori în publicitate au fost industriile de cosmetice, auto, echipamente pentru gospodării, farma şi retail online.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO