Business Hi-Tech

Romanii ezita mai mult decat americanii si englezii inaintea achizitionarii unui produs

31.08.2009, 00:00 34

Romanii ezita si compara mai mult decat americanii, englezii si australienii inaintea achizitionarii unui produs pe internet, conform rezultatelor unui studiu intern, realizat de ShopMania (www.shopmania.ro), cel mai mare portal de comparatii de preturi din Romania, proiect marca Asesoft Net.

"In conditiile economiei internationale actuale, utilizatorii de internet ce au in plan achizitionarea unor produse se dovedesc cumpatati inaintea luarii unei decizii finale, alocand mai mult timp compararii celor mai bune raporturi pret-calitate. Produsele cele mai cautate se mentin in zona electronicelor si electrocasnicelor", a declarat Arthur Radulescu, director general al Asesoft Net. Romanii pasionati de shopping compara cel mai frecvent preturile pentru telefoane mobile, notebook-uri, jucarii, camere foto, televizoare, ceasuri, parfumuri, autoturisme si mobila, iar un comportament de cumparare asemanator cu al nostru il au portughezii, italienii si spaniolii. Acestia petrec un timp similar pe site (o medie de 2,5 minute), cautand in general aceleasi categorii de produse.

Trendul se pastreaza si in celelalte tari, insa cu accent pe notebook-uri si produse electrocasnice (televizoare, frigidere), acestea fiind urmate in topul preferintelor vizitatorilor de telefoane, ceasuri si sisteme audio portabile (mp3 si mp4 playere). Spre deosebire de romani, americanii, englezii si australienii petrec aproximativ 1,5 minute pe site, in timp ce utilizatorii din Spania, Ungaria, India, Mexic, Turcia si Italia raman pe portal in jur de 2 minute.

La categoria de telefonie mobila, Nokia reprezinta cel mai comparat brand in majoritatea celor 26 de tari aflate in portofoliul ShopMania, fiind urmat de Apple, Samsung si Sony Ericsson, cu procente ridicate. Foarte cautate sunt si produsele Sony, Asus, LG sau Nikon, in proportii diferite de la tara la tara. Procentul de utilizatori romani care decid sa posteze o opinie obiectiva asupra anumitor produse difera de la o categorie de produs la alta. In medie, 10% dintre utilizatorii inscrisi posteaza un comentariu despre un anumit produs, cea mai mare pondere fiind detinuta de telefoane, produse IT si dispozitive din categoria Media.

In jur de 3% dintre utilizatori isi exprima opinii in legatura cu magazinele online prezente pe ShopMania. La polul opus, 30% dintre utilizatorii spanioli inscrisi lasa un comentariu la unul din magazinele listate si doar 2% comenteaza asupra unui produs. ShopMania detine cea mai solida prezenta pe piata romaneasca a portalurilor de shopping si comparatii de preturi, unde site-ul a depasit pragul de 60.000 de membri.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO