♦ Piaţa de smartphone-uri a continuat să scadă din punctul de vedere al numărului de unităţi şi să crească din punct de vedere valoric pentru că utilizatorii preferă modelele mai scumpe, dar cu performanţe mai bune.
Piaţa de smartphone-uri din România s-a situat în prima jumătate a acestui an la circa 1,6 milioane de unităţi, în scădere ca volum comparativ cu aceeaşi perioadă din 2022, însă în creştere ca valoare, vânzările totalizând 560 milioane de euro, plus 20% faţă de primul semestru al anului precedent, conform estimărilor reprezentanţilor locali ai brandului chinez de telefoane inteligente OPPO. Astfel, se menţine tendinţa înregistrată şi în 2022 - preferinţa pentru modele mai scumpe, piaţa locală de smartphone-uri ajungând anul trecut la 1,3 mld. euro, plus 20% comparativ cu 2021, şi la 3,5-4 milioane de unităţi, fiind constantă la nivelul numărului de unităţi livrate.
„Piaţa locală continuă anul acesta într-o linie similară cu cea de anul trecut, astfel că în primele şase luni estimările noastre arată o contractare a numărului total de dispozitive vândute către consumatorul final, suprapusă peste o creştere valorică de aproximativ 20%. Dacă ne uităm la segmentul produselor cu un preţ peste 2.000 de lei, unde OPPO a venit în prima parte a anului cu modelul Find N2 Flip şi completează portofoliul cu modele din seria Reno10, observăm o creştere a numărului de unităţi vândute cu peste 30%. Practic, aceste date confirmă tendinţa conform căreia consumatorii sunt deschişi să plătească un preţ mai mare pentru un produs de la care aşteaptă mai multă performanţă“, a declarat pentru ZF Shaohua Yang, general manager pentru OPPO în România.