Business Hi-Tech

Supermarketul online Sezamo: Categoria de fructe şi legume este cea mai populară. Generează 20% din vânzări

Supermarketul online Sezamo: Categoria de fructe şi...

Autor: Ioana Nita

09.08.2023, 00:05 152

Supermarketul online Sezamo, lansat în noiembrie 2022 pe plan local de grupul ceh Rohlik, a adăugat anul acesta peste 100 de furnizori noi până în prezent şi peste 2.000 de produse noi în oferta sa, continuând să îşi diversifice categoriile de produse la cererea clienţilor.

În total, oferta Sezamo cuprinde în prezent peste 12.000 de produse, precum produse proaspete direct de la fermieri autohtoni, alimente de la artizani locali, dar şi branduri internaţionale de tip supermarket.

Cea mai populară categorie este cea de fructe şi legume, care generează 20% din vânzările totale ale Sezamo. „Cea mai populară categorie este tocmai cea despre care ar fi fost uşor de presupus că va reprezenta un prag psihologic în testarea serviciilor noastre. Este vorba despre categoria fructe şi legume, lucru care ne bucură foarte tare, pentru că ne arată încrederea pe care clienţii o au în noi”, a spus Tomás Chadzivasilis, chief executive officer în cadrul Sezamo România.

Anul acesta, Sezamo a lansat pe plan local mai multe servicii noi - Baby Club Sezamini şi abonamentul Premium, precum şi o categorie nouă de „farmacie” lansată împreună cu lanţul Help Net. „Anul acesta am lucrat pe două direcţii principale: să uimim clienţii şi să îi sprijinim. Partea de «uimire» a venit din introducerea produselor cerute de către aceştia în oferta noastră, introducerea de funcţionalităţi solicitate de către aceştia, precum Baby Club Sezamini, abonamentul Premium şi parteneriatul cu Help Net prin care vom livra medicamente care se eliberează fără reţetă, dermatocosmetice, produse pentru mamă şi copil, vitamine şi suplimente alimentare”, a precizat el, adăugând că totodată Sezamo a întreprins încă de la începutul anului o serie de acţiuni menite să susţină clienţii într-un an cu multe schimbări şi multe scumpiri. „În prima jumătate a anului am plafonat preţurile la 26 de produse alimentare şi nealimentare; în luna iulie am redus cu aproximativ 30% preţurile la fructele şi legumele de sezon de la producătorii locali, oferindu-le spre vânzare la un preţ asemănător cu fructele şi legumele de masă, pentru a facilita accesul clienţilor la produse cu gust autentic, iar costurile acestei acţiuni au fost suportate integral de noi, fără a-i afecta pe producătorii locali. Mai adăugăm aici categoria Save Food, care are reduceri semnificative, de până la 70%, beneficiile din clubul Sezamini şi din Sezamo Premium, dar şi aducerea cu prioritate a brandurilor proprii, acolo unde avem control mai mare asupra preţurilor.”

Recent, Sezamo a anunţat că a reunit toate produsele pentru diete speciale într-o categorie nouă numită „Nutriţie Specială”, unde se regăsesc peste 1.000 de produse fără lactoză, fără gluten sau fără zahăr. Totodată, supermarketul online susţine că a redus şi preţurile la 30 de produse alimentare de bază pentru diete fără gluten, lactoză şi zahăr la nivelul produselor alimentare de marcă obişnuite.

Supermarketul online şi-a propus să ajungă anul acesta la 3.000 de comenzi pe zi, în condiţiile în care în martie depăşise pragul de 1.000 de comenzi pe zi la patru luni de la lansarea oficială. Unicornul ceh Rohlik a intrat anul trecut pe plan local în urma unei investiţii iniţiale de 6 milioane de euro, pe care a suplimentat-o ulterior până la 10 milioane de euro. Lansarea oficială a avut loc pe 18 octombrie 2022, însă înainte, retailerul online a testat serviciul timp de şase luni.

Sezamo a încheiat 2022 cu 60.000 de comenzi livrate şi 20.000 de clienţi. În prezent, compania are 200 de angajaţi pe plan local.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO