TotalSoft, unul dintre cei mai mari producători locali de software, controlat de fondul elen de investiţii Global Finance, are în plan dublarea businessului şi expansiunea puternică - inclusiv prin achiziţii internaţionale până în anul 2014, a declarat luni Liviu Drăgan, directorul general al companiei.
"Aceste cifre sunt parte a unui scenariu optimist, care i-a în calcul semnarea unui contract foarte important. Dacă nu se semnează, profitul EBITDA va ajunge la
4,2 mil. euro la finele anului. În orice caz, cifrele spre care ne îndreptăm se încadrează în obiectivele stabilite la începutul acestui an", a spus Drăgan, care deţine un pachet de acţiuni reprezentând 7,9% din capitalul social al TotalSoft.
În primele nouă luni ale acestui an, compania a consemnat o cifră de afaceri de 18,43 milioane de euro, de la 16,7 mil. euro în septembrie 2010.
Ca şi în anul precedent, cel mai mare aport l-a avut sistemul informatic integrat Charisma ERP, sistem care a generat venituri de 13,67 mil. euro, ceea ce reprezintă 74% din cifra totală de afaceri a TotalSoft.
"Veniturile obţinute de companie provin în proporţie de 76% din vânzările realizate pe piaţa românească, restul de 24% rezultând din export", a afirmat Daniel Ionescu, directorul de marketin şi strategie al TotalSoft.
Drăgan a afirmat că printre proiectele care s-au remarcat în acest an atât prin complexitate, cât şi prin valoarea financiară au fost cele încheiate cu Raiffeisen Leasing Slovacia, MIC.RO, SATORP, MedLife, reţeaua privată de clinici de sănătate Regina Maria, Loc'Afric Senegal, farmaciile Dona, Romtelecom, spitalul Muntenia, UPC România, Niro Group, H&M, European EYE Center, Banvit Grup, Alro Slatina, Mercedes Benz Leasing sau AECOM România.
"Anul 2011 a fost unul foarte important şi din punctul de vedere al parteneriatelor strategice pe care compania le-a încheiat în vederea atacării unor noi segmente de piaţă. În această categorie se încadrează parteneriatele semnate cu liderul mondial în vizualizarea datelor, furnizorul celei mai puternice tehnologii de business intelligence din lume (Tableau Software), cu liderul european în soluţii de talent management (Lumesse) sau în software de GPS Tracking (Eficientizare.ro)", a spus Ionescu.
El a adăugat că acestor parteneriate li se alătură şi cel semnat cu Lugera&Markler, în urma căruia acest furnizor de servicii de resurse umane va utiliza platforma Charisma HCM pentru serviciile de BPO (Business Process Outsourcing) pe care le va oferi clienţilor din România, Slovacia, Cehia, Polonia, Croaţia şi Ucraina.
Drăgan a mai spus că TotalSoft pregăteşte pentru sfârşitul acestui an lansarea unei noi generaţii a sistemului informatic integrat de gestiune a activităţii unei companii, Charisma ERP 2012.
"Odată cu această nouă generaţie de produs, mobilitatea şi uzualitatea devin cuvinte de ordine, dedicându-li-se o atenţie deosebită prin dezvoltări dedicate pentru dispozitivele mobile pe cele mai uzuale platforme de operare (iOS şi Android), prin funcţionalităţi de task management şi analize avansate de business sau prin includerea unui motor de căutare de tip Google", a spus şeful companiei.
Planul de extindere internaţională, concretizat în 2010 prin deschiderea a patru subsidiare, în Bulgaria, Grecia, Serbia şi Qatar, va continua în acest an prin deschiderea primei subsidiare într-o piaţă occidentală, Austria, până la finele acestui an.
Cu o investiţie de circa 300.000 euro, compania estimează un break-even (intrarea pe profit - n.red.) până la sfârşitul primului an de operaţiuni.
"Va fi primul birou pe care îl deschidem în zona Europei Occidentale. Prin intrarea în Austria, vom putea aborda şi alte pieţe din zonă, cum ar fi Germania sau Polonia", a spus Drăgan.
Planurile de dezvoltare internaţională presupun, de asemenea, construirea unui canal de parteneri de implementare pentru produsul Charisma, prin care TotalSoft intenţionează să atace din 2013
pieţele Europei Centrale şi de Est, dar şi crearea unui portofoliu de conturi cheie, companii precum Raiffeisen Leasing, Deutsche Leasing, ISTA, SATORP sau NBG Leasing, care să aleagă Charisma ca soluţie standard pentru toate ţările în care au operaţiuni.
Pentru anul 2012, strategia TotalSoft prevede schimbări la nivel de adresare a pieţei, prin focalizarea soluţiilor şi a serviciilor pe patru verticale-cheie (retail/ distribuţie, leasing, construcţii şi medical), prin orientarea forţei de vânzări spre conturi medii şi mari, precum şi prin lansarea unei oferte speciale de servicii în regim SaaS/Cloud pentru segmentul IMM-urilor.
De asemenea, cifra de afaceri va creşte cu peste 25%, la circa 30 milioane de euro.
În următorii trei ani, TotalSoft are ca obiectiv depăşirea pragului de 50 milioane de euro, cu o rată de profitabilitate de 20%, respectiv obţinerea unui EBITDA de minim 10 milioane de euro.
"Nu vrem să dublăm şi numărul de angajaţi, însă vrem să creştem productivitatea de la aproximativ 70.000 de euro pe angajat în prezent la mai mult de 100.000 de euro. Exportul va fi cheia creşterii şi atingerii acestui obiectiv. Ponderea veniturilor din livrări externe va ajunge la 50%, de la 24% în prezent", a spus şeful companiei.
Drăgan a mai spus că TotalSoft urmăreşte să se extindă şi în Polonia, prin achiziţionarea unui jucător local cu afaceri de peste 10 milioane de euro.
"Negocierile sunt în derulare şi sperăm să le încheiem cât mai curând", a spus Drăgan.
El a adăugat că, în perioada următoare, TotalSoft ar putea încheia un contract foarte important cu unul dintre cei mai mari jucători din domniul agriculturii.
Agricultura va fi unul dintre cele patru industrii cheie pe care se va concentra TotalSoft în anii urm ători, celelalte fiind retailul, serviciile şi zona medicală, a spus Daniel Ionescu.
Cu o experienţă de 15 de ani şi cu 450 angajaţi, TotalSoft este unul dintre printre principalii jucători locali din industria IT în dezvoltarea şi furnizarea de soluţii şi servicii complexe de afaceri.
Societatea este controlată de Ferabosco Investments Limited (Cipru) - 90,5%, Liviu Drăgan - 7,9% şi Florin Manea - 1,6%.
TotalSoft este parte a grupului Global Finance, una din cele mai importante firme de investiţii private din Europa de Sud-Est, cu birouri în Atena, Bucureşti, Sofia şi Belgrad.
Global Finance administrează fonduri de peste 850 milioane de euro, obţinute în urma administrării de fonduri de investiţii private şi imobiliare, şi a realizat peste 70 de investiţii de la înfiiţarea sa în 1991.
Dan Liviu Drăgan despre
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels