Business Hi-Tech

Topul celor mai scumpe produse vândute online: o vacanţă de 8.500 de euro şi produse foto de 8.000 de euro

Topul celor mai scumpe produse vândute online: o vacanţă de 8.500 de euro şi produse foto de 8.000 de euro

Autor: Mirabela Tiron

24.08.2012, 00:05 1187

În topul tranzacţiilor cu cele mai mari valori intră şi bilete de avion de 4.500 de euro, produse software de 4.000 de euro, produse de uz personal tot de 4.000 de euro, dar şi produse de IT de 2.800 de euro, confecţii de 2.600 de euro, un voucher la un site de reduceri de 2.500 de euro, jucării de 2.300 de euro şi bijuterii de 1.500 de euro, arată aceeaşi sursă. Toate aceste tranzacţii s-au efectuat în perioada ianuarie-21 august anul acesta.

"Topul nu s-a schimbat în ultimii ani. În continuare, cele mai achiziţionate pro­du­se rămân cele din segmentul de turism, telecom (în special plata facturilor), servicii şi IT", a spus Manuela Stoica, public re­lations & marketing specialist în cadrul Pay U România.

Ea a mai precizat că ceea ce diferă este ritmul de creştere de la un an la altul, dar şi numărul tranzacţiilor şi volumul. Unele segmente au cunoscut boom-uri în 2007-2008, altele abia acum intră acum în atenţia cumpărătorilor.

De exemplu, turismul a înregistrat o creş­tere cu 12% anul acesta faţă de 62% în 2009 şi 669% în 2007 comparativ cu anul anterior. Pe de altă parte, serviciile au crescut cu 16% anul acesta faţă de 49% în 2009 şi cu 137% în 2007.

IT-ul a avut o evoluţie mai specială, a crescut anul acesta cu 12%, după ce în 2009 a avut o creştere foarte mică de 1%, iar în 2007 cu 353%. În ceea ce priveşte tranzac­ţiile pentru plata utilităţilor, anul acesta s-a înregistrat o creştere cu 9% faţă de 91% în 2007.

"În urmă cu cinci ani topul tran­zac­ţiilor online cu cele mai mari volume arăta astfel: vacanţe (circa 6.200 euro), produse IT (5.400 euro), software (4.800 euro), bilete de avion (2.800 euro). În acest an nu s-au înregistrat alte tipuri de produse a căror valoare să se apropie de cele de mai sus. În general, pentru alte produse, va­loa­rea unei singure tranzacţii depăşea ra­reori suma de 200-300 de euro", a precizat ea.

Piaţa tranzacţiilor online a crescut pe fondul apariţiei mai multor comercianţi online, de la 1.000 de magazine online în 2007 s-a ajuns la 2.500 de comercianţi online. Anul trecut valoarea tranzacţiilor online prin Pay U a ajuns la 138,8 milioane de euro.

"O altă cauză o reprezintă diversifi­ca­rea gamei de produse disponibile. IT-ul, ulterior turismul sunt industriile care au dat tonul. Operatorii telecom şi furnizorii de utilităţi sunt cei care au adus rata de adopţie a plăţii online, au promovat beneficiile metodei de plată (rapiditate, acces rapid, confort, simplitate) şi au contribuit la creşterea încrederii în magazinele online şi în plata online. Mai recent şi site-urile de reduceri au contribuit la continuarea adopţiei plăţilor online."

În ultimii ani tot mai multe companii se dezvoltă şi pe canalul online, astfel că multe librării au început să vândă pe internet cărţi, dar şi firme ca boutique-urile de lux.

"În 2006 volumele online erau de 10 milioane de euro. În 2007 volumul a fost de 34,8 milioane de euro, ceea ce re­pre­zenta o creştere de 260%. Între timp, piaţa a crescut foarte frumos, dar, odată cu creşterea volumelor, ritmul de creştere s-a îndreptat spre maturizare, astfel încât în ultimii ani vorbim de creşteri de 20-30%, foarte bune, mai ales dacă ne uităm la ce se întâmplă în offline", a spus ea.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO