Business Hi-Tech

Ultra Pro a crescut cu 15% in T3, la 23,6 mil. $

04.11.2008, 17:57 24

Compania K Tech Electronics, care detine lantul de magazine IT Ultra Pro Computers, a inregistrat o crestere de 15% a cifrei de afaceri in al treilea trimestru al anului, la 23,6 mil. dolari (15,7 mil. euro), insa a avertizat ca va evalua cu atentie oportunitatile de extindere in 2009, luand in considerare evolutia rezultatelor financiare la sfarsit de an, precum si evolutia pietei imobiliare.

In primele noua luni ale anului, K Tech a consemnat un avans de 25% al rulajului, la 78 mil. dolari (51,3 mil. euro) si isi mentine obiectivul de a-si creste cu 15-20% cifra de afaceri pana la finele lui 2008, la peste 120 mil. dolari (84 mil. euro).
"Obiectivele raman valabile, insa sunt conditionate si de evolutia pietei din acest trimestru, mai ales ca la nivelul pietei se resimte o amanare a achizitiilor de IT, cauzata de criza economica, fluctuatia puternica a cursului valutar si introducerea noilor norme bancare privind acordarea creditelor de consum", a declarat Catalin Butolo, directorul de marketing al K Tech.
El spune ca firma isi va stabili politica de extindere a retelei de magazine Ultra Pro anul viitor si in functie de evolutia pietei imobiliare. "Dorim sa dispunem de o retea de magazine stabila, de aceea orice propunere venita din partea dezvoltatorilor imobiliari privind deschiderea unei noi locatii intr-un centru comercial va fi atent analizata", a adaugat Butolo.
K Tech va deschide pana la sfarsitul acestui an doua magazine Ultra Pro in centre comerciale din Sibiu si Braila. Compania va cheltui astfel 1 mil. dolari in amenajarea punctelor de vanzare si aprovizionarea cu stocuri.
Divizia de retail IT va numara 54 de magazine, dintre care opt sunt situate in Capitala. Lantul de magazine Ultra Pro a generat in primele noua luni 49% din afacerile K Tech, restul fiind acoperit de divizia de distributie.
Potrivit lui Butolo, relocarea unor spatii stradale in centrele comerciale au contribuit la atingerea cresterii de 25% la noua luni. Brandul de computere personale Ultra detine in primele noua luni o cota de 10,5% din piata de profil, sustin oficialii K Tech, citand un studiu dedicat pietei de retail IT. Un factor care a influentat pozitiv cota de piata este implicarea in proiectul guvernamental Euro 200, care urmareste sprijinirea persoanelor cu venituri reduse in achizitia de PC-uri. Butolo a precizat ca Ultra Pro se afla pe prima pozitie in topul producatorilor care participa la Euro 200, compania comercializand 3.871 de sisteme, cu 77% mai multe decat urmatoarea clasata.
In acelasi timp, divizia Distributie a reusit sa vanda, prin intermediul partenerilor locali implicati in proiectul Euro 200, aproximativ 6.000 de sisteme, a adaugat Butolo.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO