Business Hi-Tech

Un „like” pe Facebook este îndeajuns pentru a fi încadrat psihologic din punctul de vedere al marketingului

Un „like” pe Facebook este îndeajuns pentru a fi...

Autor: Alex Ciutacu

26.11.2017, 16:00 339

Un nou studiu scoate la iveală faptul că un singur „like” pe Facebook este de ajuns pentru advertiseri pentru a te încadra într-o anumită categorie, potrivit Business Insider.

Personalizarea reclamelor de pe Facebook în funcţie de profilul psihologic al utliziatorilor – nu doar potrivit datelor demografice, precum vârstă sau gen – poate creşte în mod semnificativ şansa ca publicul ţintă să dea click pe reclamă şi să cumpere produsul, potrivit noului studiu.

Cercetători de la mai multe universităţi au observat şi au urmărit o creştere cu 40% în numărul de click-uri şi cu 50% în volumul vânzărilor, atunci când respectivele reclame era direcţionate în funcţie de nivelul specific de introvertire, extrovertire şi de disponibilitate la experienţe noi.

În mod critic, aceste trăsături psihologice, nu erau rezultatul unor teste riguroase sau a unor analize de lungă durată, ci erau rezultatul unui singur like dat pe Facebook de o singură persoană, spune Sandra Matz, profesor la Columbia Business School, cercetătorul-şef din cadrul studiului.

„Dacă foloseşti aceste metode într-un context în care încerci să manipulezi oameni, poţi încerca să îi determini să facă multe lucruri care sunt împotriva a ceea ce doresc. Poţi convinge oamenii să meargă la vot, spre exemplu. Acesta este clar un context în care nu vrei să observi efectele acestor direcţionări psihologice”, spune Matz pentru Business Insider.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO