Business Hi-Tech

Vanzarile de notebookuri vor majora cu 30% afacerile BenQ pe piata locala

Vanzarile de notebookuri vor majora cu 30% afacerile BenQ pe piata locala

Mike Borze, managing director Europa Centrala si de Est la BenQ: Cehia nu a ajuns inca o piata (de produse IT - n .red.) saturata, rata de saturatie ajungand la 70-80%, iar piata din Romania va mai inregistra inca 2 - 3 ani de rate mari de crestere.

11.10.2007, 21:15 12

Producatorul taiwanez de echipamente electronice si IT BenQ estimeaza ca va atinge in 2008 afaceri de 30 de milioane de euro, in Romania, in crestere cu pana la 30% fata de acest an. Din aceasta cifra aproximativ 50% vor fi generate de monitoarele LCD, in timp ce cresterea se va datora vanzarilor de calculatoare portabile JoyBook.
BenQ Romania si-a propus pentru acest an o cifra de afaceri de 23 de milioane de euro, cu aproape 50% mai mult fata de rezultatul inregistrat anul trecut.
"Initial, aveam un obiectiv de 25 de milioane de euro, insa noua tinta este mai realista. De asemenea, rata profitului brut, de 2%, va fi greu de atins, insa vom ramane pe plus", a declarat Bobby Durbac, directorul de marketing al BenQ Romania.
Pentru 2008, BenQ are ca obiectiv pozitia a doua pe piata monitoarelor LCD si o cota de 12-13% pe segmentul camerelor digitale, fata de 10% in 2007.
"Ne-am propus sa atingem segmentele reprezentate de experience seekers si tren setteri (cumparatori pasionati de produse inovatoare si sunt dispusi sa plateasca pentru a testa noi experiente), care cumu-leaza 25-30% din piata", a declarat Mike Borze, managing director pentru Europa Centrala si de Est la BenQ.
El este de parere ca viitorul businessului BenQ in Romania va depinde de extinderea produselor din oferta companiei, precum si de nisele catre care se va orienta BenQ in urmatoarea perioada.
Potrivit lui Borze, piata care inregistreaza cea mai mare pondere din afacerile BenQ la nivel regional este Polonia, urmata de Romania si Cehia.
"Cehia nu a ajuns inca o piata (de produse IT - n .red.) saturata, in schimb rata de saturatie a ajuns la 70-80%, insa piata din Romania va mai inregistra inca 2 - 3 ani de rate mari de crestere", adauga oficialul BenQ, care se asteapta ca in trei ani piata locala treaca de la monitoarea LCD la LCD TV (televizoare care folosesc tehnologia LCD). El a adaugat ca in ultimul trimestru al anului vanzarile se vor dubla comparativ cu perioada similara a anului trecut.
"Obiectivul de vanzari, de 10 milioane de euro, este greu de atins si cred ca un nivel de opt milioane de euro pentru acest interval este mai realist", a spus Durbac.
BenQ a lansat miercuri noi produse, respectiv monitoare, camere digitale, notebook-uri si proiectoare. "Romania este o piata dinamica si are un ritm de crestere important, un criteriu esential pentru introducerea, in premiera pentru regiune, a modelelor noi din aceste game", a afirmat Mike Borze.
Directorul de marketing al reprezentantei locale a companiei taiwaneze a adaugat ca noile produse vor sustine pozitia BenQ pe piata romaneasca, in liniile de business traditionale - monitoare LCD, unde detine o cota de 10-11% si ocupa pozitia a treia, si proiectoare, unde cota este de circa 40%.
"Succesul pe aceste categorii de produse ne-au facut sa extindem portofoliul, aducand mai multe modele, cu tehnologii noi, imbunatatite. BenQ este interesata de segmentul proiectoarelor pentru consumatori, pana in prezent produsele fiind destinate segmentului de business", a aratat Durbac.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO