Business Hi-Tech

Vânzările de televizoare 3D au ţinut afacerile Panasonic pe creştere

Vânzările de televizoare 3D au ţinut afacerile Panasonic pe creştere

Autor: Magraon Andreea

27.09.2010, 23:30 165

Panasonic, producătorul nipon de echipamente electronice,electrocasnice şi IT, a obţinut afaceri de 23,1 milioane de euro înprimul semestru al anului, în creştere cu 5% comparativ cu aceeaşiperioadă a anului trecut, potrivit Mediafax.

Creşterea s-a datorat în principal vânzărilor mari detelevizoare. "Cred că această creştere a intervenit după ceGuvernul a anunţat majorarea TVA, iar consumatorii au făcutcumpărături pentru a evita această măsură. De asemenea, cred că şiCampionatul Mondial de Fotbal din această vară a influenţatcumpărătorii", a declarat Ştefan Ichim, directorul PanasonicRomânia. Televizoarele reprezintă 75% din totalul vânzărilorcompaniei, fiind urmate de camerele foto şi video, cu 10%.

În primul semestru al anului fiscal precedent, vânzările aureprezentat 40% din totalul de 55 milioane de euro înregistrat lanivelul întregului an, respectiv 22 milioane de euro, a precizatIchim. Pentru întregul an fiscal, care se va încheia pe 31 martie2011, compania nu are stabilit încă un obiectiv financiar.

Panasonic România a deschis ieri un nou magazin de retail,administrat de firma T&T Consulting, cu o suprafaţă de 70 demetri pătraţi, investiţia ridicându-se la 100.000 de euro."Deocamdată, avem două astfel de magazine în România, unul fiindamplasat la Oradea, urmând ca acest lanţ să numere 10 magazine,următoarele urmând să fie deschise în doi ani", a subliniatdirectorul general al Panasonic România. În noul magazin, vânzărileanuale sunt estimate la 800.000-1.000.000 euro. T&T Consultingeste dealer Panasonic şi acoperă sud-estul României, având deschisedeja două magazine, în Focşani şi Bacău, şi o reţea de 100 departeneri.

"În 2010 vom înregistra o creştere cu 15-20% a afacerilornoastre, de la peste patru milioane în 2009, datorită problemelorcu care s-au confruntat tot mai mulţi retaileri. Noi vindem produsePanasonic şi către consumatori finali, dar şi către parteneri", adeclarat preşedintele companiei Marian Todiroaie. Panasonic alansat în România ieri trei noi modele de televizoare plasma 3D,precum şi o cameră foto 3D pentru amatori. "Pentru 2010, avem caobiectiv vânzarea a 1.000 de televizoare 3D, odată cu lansareanoilor modele", a mai spus directorul general al Panasonic România,adăugând că până în prezent compania a vândut 400 de astfel detelevizoare. Camera 3D va costa aproximativ 6.199 de lei şi va ficomercializată de către retaileri de la începutul luniioctombrie.

Compania nu are momentan estimări de vânzări pentru camera 3D,având în vedere că este o piaţă complet nouă, a declarat pentru ZFAlexandru Mina, director de publicitate şi comunicare al PanasonicRomânia.

El a adăugat că până în prezent Panasonic a primit peste 100 dee-mailuri şi telefoane de la persoane interesate să vadă noulprodus. "În mare parte sunt oameni care au cumpărat deja untelevizor 3D", spune Mina.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO