Vânzările Flanco Retail au crescut cu 17% la 777 mil. lei (175 mil. euro). Dragoş Sîrbu: A fost cel mai bun an al nostru

2 mar 2016 Autor: Adrian Seceleanu

Vezi galeria foto Dragoş Sîrbu, CEO al Flanco Retail

Retailerul electroIT Flanco, controlat de antreprenorul Iulian Stanciu, a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 777 mil. lei, în creştere cu 17,4%% faţă de anul precedent şi un profit net (în termeni comparabili) de 8 mil. lei, de aproape 4 ori mai mare în raport cu anul precedent.

“Este cel mai bun an al nostru, am obţinut afaceri de 777 milioane de lei -  175 de milioane de euro, o creştere de 17% faţă de anul precedent. Am depăşit bugetul pe anul precedent, care era de 750 mil. lei”, a declarat Dragoş Sîrbu, CEO al Flanco Retail.

Evoluţia pozitivă a fost generată de contextul economic favorabil - care a stimulat consumul dar şi de ieşirea unui competitor (Domo – n. red.) de pe piaţă. “2015 a fost un an extrem de intens, s-au aliniat o serie de planete favorabile”, a spus Sîrbu,

Piaţa de electro-IT a urcat anul trecut cu 13%, la 2,291 mld. euro, iar două dintre segmentele care au înregistrat cele mai mari creşteri au fost smartphone-urile (23,6%) şi electrocasnicele mari (16,9%).

Retailerul a deschis anul trecut 12 magazine, reţeaua crescând de la 89 la 100 de unităţi – respectiv 58.000 de metri pătraţi. Numărul de angajaţi a ajuns la finele anului la 1.357 faţă de 1.142 iar în prezent se ridică la aproximativ 1.400.

Compania a investit anul trecut 10,6 milioane de lei, 30% din buget fiind alocat pentru zona de IT şi online iar 70% magazinelor.

Pe segmentul de IT una dintre cele mai importante investiţii a fost în schimbarea platformei de gestionare a relaţiilor cu clienţii (CRM). “Am implementat o platformă noua de CRM pentru a schimba ce nu a funcţionat cu un an înainte, respectiv să răspundem rapid clienţilor noştri. Nu am reuşit în 2014, am reuşit în 2015 să facem acest lucru. Rezultatele după implementare sunt incredibile: cu de 10 ori mai puţine reclamaţii şi o viteză de răspuns mult îmbunătăţită la reclamaţii”.

Compania a achiziţionat o soluţie CRM Microsoft, implementarea fiind realizată de compania Softelligence.

 
Cuvinte cheie:
flanco
, vanzari
Vizualizari:
Printeaza
zf.ro
Închide