Business Hi-Tech

Vânzările Flanco Retail au crescut cu 17% la 777 mil. lei (175 mil. euro). Dragoş Sîrbu: A fost cel mai bun an al nostru

Dragoş Sîrbu, CEO al Flanco Retail

Dragoş Sîrbu, CEO al Flanco Retail

Autor: Adrian Seceleanu

02.03.2016, 10:49 358

Retailerul electroIT Flanco, controlat de antreprenorul Iulian Stanciu, a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 777 mil. lei, în creştere cu 17,4%% faţă de anul precedent şi un profit net (în termeni comparabili) de 8 mil. lei, de aproape 4 ori mai mare în raport cu anul precedent.

“Este cel mai bun an al nostru, am obţinut afaceri de 777 milioane de lei -  175 de milioane de euro, o creştere de 17% faţă de anul precedent. Am depăşit bugetul pe anul precedent, care era de 750 mil. lei”, a declarat Dragoş Sîrbu, CEO al Flanco Retail.

Evoluţia pozitivă a fost generată de contextul economic favorabil - care a stimulat consumul dar şi de ieşirea unui competitor (Domo – n. red.) de pe piaţă. “2015 a fost un an extrem de intens, s-au aliniat o serie de planete favorabile”, a spus Sîrbu,

Piaţa de electro-IT a urcat anul trecut cu 13%, la 2,291 mld. euro, iar două dintre segmentele care au înregistrat cele mai mari creşteri au fost smartphone-urile (23,6%) şi electrocasnicele mari (16,9%).

Retailerul a deschis anul trecut 12 magazine, reţeaua crescând de la 89 la 100 de unităţi – respectiv 58.000 de metri pătraţi. Numărul de angajaţi a ajuns la finele anului la 1.357 faţă de 1.142 iar în prezent se ridică la aproximativ 1.400.

Compania a investit anul trecut 10,6 milioane de lei, 30% din buget fiind alocat pentru zona de IT şi online iar 70% magazinelor.

Pe segmentul de IT una dintre cele mai importante investiţii a fost în schimbarea platformei de gestionare a relaţiilor cu clienţii (CRM). “Am implementat o platformă noua de CRM pentru a schimba ce nu a funcţionat cu un an înainte, respectiv să răspundem rapid clienţilor noştri. Nu am reuşit în 2014, am reuşit în 2015 să facem acest lucru. Rezultatele după implementare sunt incredibile: cu de 10 ori mai puţine reclamaţii şi o viteză de răspuns mult îmbunătăţită la reclamaţii”.

Compania a achiziţionat o soluţie CRM Microsoft, implementarea fiind realizată de compania Softelligence.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO