Business Hi-Tech

Veniturile UPC Romania au scazut in primul semestru cu 19%, la 61 mil. euro

Veniturile UPC Romania au scazut in primul semestru cu 19%, la 61 mil. euro

Severina Pascu, directorul financiar al UPC, afirma ca veniturile firmei din primul semestru al anului curent au fost influentate de cursul valutar

23.08.2009, 18:35 21

Veniturile UPC Romania au scazut in primul semestru cu 19%, la 61 mil. euro, comparativ cu castigurile de 75,4 mil. euro raportate in aceeasi perioada a anului trecut, iar compania a contabilizat in prima jumatate a acestui an o depreciere de 84,7 milioane euro a activelor intangibile.

"Veniturile UPC Romania in primul semestru din 2009 sunt influentate de cursul valutar, care in acest an a fost defavorabil, moneda nationala devalorizandu-se cu 15% fata de aceeasi perioada a anului anterior. In plus, la inceputul T2 2008 UPC a redus tarifele pentru serviciile de cablu TV analog in medie cu 30%, ceea ce s-a tradus intr-o scadere fireasca a veniturilor din serviciile TV in T1 2009 fata de perioada similara din 2008", a declarat pentru ZF Severina Pascu, CFO al companiei UPC Romania. "Aceasta scadere a fost partial compensata de cresteri semnificative pe segmentele de TV Digital, internet si telefonie, odata cu cresterea bazei de clienti cu 240% pe digital, 15% pe internet si respectiv de 18% pe telefonie la sfarsitul lui iunie 2009, comparativ cu aceeasi perioada a anului anterior", a adaugat ea. UPC Romania a inregistrat in ultimul trimestru al anului trecut o depreciere a activelor intangibile de 107 milioane euro.

Factorii de ordin competitiv si economic, respectiv veniturile, fluxurile de numerar si numarul de clienti care s-a situat sub asteptari, precum si volatilitatea cursului de schimb valutar, au condus la o noua devalorizare a activelor intangibile, se arata intr-un raport financiar prezentat vineri de UPC Holding, inregistrat in Olanda, care face parte din grupul american Liberty Global.

Compania subliniaza, totodata, competitia "intensa in mod special" de pe piata romaneasca, care a contribuit la declinul veniturilor pe segmentul video si al incasarilor in general, atat in primul semestru, cat si in trimestrul al doilea, precum si al venitului mediu pe utilizator, fata de perioadele corespunzatoare ale anului trecut.

In al doilea trimestru, veniturile UPC Romania au scazut cu 17,6%, la 30,4 milioane euro, de la 36,9 milioane euro inregistrate in intervalul aprilie-iunie al anului 2008.

"In 2008 am implementat o strategie de pret si de marketing care a fost indreptata spre protejarea bazei de clienti", a afirmat Pascu. "In T2 2009 veniturile in lei ale UPC Romania au fost la acelasi nivel cu T1 2009 si mai mari decat veniturile din T4 2008, reusind in acelasi timp cresteri semnificative pe segmentele TV Digital, internet si telefonie, ceea ce confirma ca strategia abordata in 2008 s-a regasit si in cifrele companiei", a adaugat ea.

Compania a inregistrat o crestere usoara a numarului total de abonamente in primul semestru al acestui an, desi a pierdut clienti pe serviciile de cablu analog, din cauza cresterii pe cablu digital, internet si telefonie, a anuntat UPC intr-un raport prezentat anterior.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO