Business Hi-Tech

ZF Live. Michał Rykiert, director business development, EMEA Webcon: Vrem să fim în top trei cei mai importanţi jucători din piaţa locală de automatizare şi gestionare a proceselor de afaceri

Autor: Alexandra Matei

31.05.2023, 16:45 63

Webcon oferă o platformă de aplicaţii de tip low-code, care funcţionează ca un set de piese Lego, astfel că fiecare companie îşi poate construi, fără a avea nevoie de cunoştinţe în IT, propria aplicaţie pentru eficientizarea businessului.

Webcon, furnizor global de plat­for­me de aplicaţii low-code pentru automa­tizarea şi gestionarea afacerilor, a intrat în România în urmă cu aproximativ şapte ani şi îşi propune să ajungă în top trei cei mai importanţi jucători ai pieţei locale a­tunci când vine vorba despre automati­za­rea şi digitalizarea proceselor în business.

Michał Rykiert, director business development al EMEA Webcon, spune că ţinta companiei este să ajungă în top alături de Microsoft. „Webcon ajută com­paniile şi organizaţiile să fie mai eficiente şi mai competitive prin optimizarea şi auto­matizarea proceselor lor de afaceri. În practică, asta înseamnă că scăpăm de hârtie, de sarcinile manuale repetitive şi le transformăm în aplicaţii funcţionale care îi ajută pe angajaţi să fie mai eficienţi şi să pună în valoare alte activităţi. În România avem parteneri care cunosc foarte bine piaţa locală şi nevoile clientului. Singurul lucru pe care trebuie să-l facem este să creştem“, a spus acesta la emisiunea online de business ZF Live.

„Vrem mai mulţi parteneri şi mai mulţi clienţi în România. Vrem să fim în top trei cei mai importanţi jucători din piaţa locală de automatizare şi gestionare a proceselor de afaceri“, a adăugat el.

Webcon oferă o platformă de aplicaţii de tip low-code, care funcţionează ca un set de piese Lego, explică Rykiert, astfel că fiecare companie îşi poate construi, fără a avea nevoie de cunoştinţe în IT, propria aplicaţie pentru eficientizarea businessului.

Platforma propusă de Webcon se ocupă de managementul proceselor de afaceri şi se concentrează pe conectarea persoanelor, sistemelor, datelor sau diferitelor tipuri de activităţi ca parte a unei singure aplicaţii.

„Afacerea este în creştere, vedem un potenţial mare în România şi de aceea am decis să investim strategic în această tehnologie. România este în momentul potrivit să investească în acest gen de tehnologii“, a mai adăugat acesta.

Companiile româneşti, mai spune directorul de dezvoltare al Webcon, sunt în creştere, sunt din ce în ce mai competitive, şi nu doar pe piaţa locală, ci şi la nivel mondial. Ele ating un anumit nivel de maturitate şi înţeleg că transformarea digitală le poate ajuta să fie mai eficiente în activităţile lor.

Cu ani în urmă, companiile căutau să creeze ceva de la zero, însă această mentalitate este astăzi de domeniul trecutului, fiind o metodă prea scumpă şi prea lentă.

„Ceea ce a făcut Polonia şi ceea ce văd că se întâmplă şi în România este faptul că se sare peste anumite etape şi se investeşte deja în cele mai noi tehnologii. Piaţa românească poate creşte mai rapid pri niniţiative de transformare digitală“, a mai spus Michał Rykiert.

Clienţii Webcon sunt, în principal, companii care au între 200 şi 5.000-10.000 de angajaţi, acestea având deja o anumită maturitate atunci când vine vorba despre digitalizarea proceselor, dar şi un buget disponibil pentru partea de IT.

Investiţiile necesare pentru a beneficia de o aplicaţie Webcon pornesc de la 15.000-20.000 de euro.

Soluţiile Webcon, mai spune Michał Rykiert, pot fi aplicate în orice industrie în care există procese ce pot fi eficientizate. „Lucrăm cu producători, furnizori de servicii, companii de retail, finanţe, servicii bancare, învăţământ superior şi administraţie publică, deoarece în toate aceste industrii există procese.“

Webcon a pornit în urmă cu 17 ani în Polonia, dar astăzi funcţionează în întreaga lume, cu un accent deosebit pe Europa şi America de Nord. Compania are birouri în Polonia, SUA şi Portugalia, iar la nivel internaţional lucrează prin parteneri.

În prezent, peste 850 de companii din întreaga lume, inclusiv lideri de piaţă şi actori importanţi precum Siemens Finance, Mitsubishi Electric, Pratt & Whitney, Huhtamaki, Societe Generale, Answear, Melitta şi MAN, folosesc platforma de dezvoltare de aplicaţii low-code.

 
 
 
 
 
 


 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO