Business Hi-Tech

ZF Live. Mihai Lilea, cofondator şi CEO, Tura9: Platforma pune în legătură angajatorii cu canditaţi ocazionali, care pot lucra doar câteva ore într-un local. Avem 3.000 de persoane înscrise pe platformă

Autor: Miruna Diaconu

19.07.2023, 16:45 187

Platforma se concentrează în special pe nevoia de forţă de muncă din sectorul HoReCa, unde nevoia de personal poate varia chiar şi de la o zi la alta.

Tura9, un fel de Uber pentru can­didaţii din HoReCa, este o platformă care pune în legătură angajatorii din HoReCa cu poten­ţiali candidaţi ocazionali. Platforma funcţio­nează de la sfârşitul lunii ianuarie a acestui an, iar până în prezent înregistrează circa 3.000 de persoane, mare parte fiind candidaţi.

„Am reuşit să facem această aplicaţie abia acum pentru că legislaţia ne-a permis să o pu­nem în aplicare şi există o deschidere foarte mare a angajaţilor pentru tipul acesta de rela­ţii de muncă. Este o aplicaţie de recru­tare de per­sonal care are la bază Legea 52, legea zili­erilor, este ca un Uber, iar totul se declanşează de la postarea unui job“, spune Mihai Lilea, cofondator şi CEO al platformei Tura9.

Pe baza informaţiilor furnizate de cel care postează jobul, care este postul pe care îl oferă, suma plătită şi durata, platforma foloseşte un algoritm pentru a trimite jobul către cei mai potriviţi candidaţi pentru postul respectiv. Piaţa HoReCa este una dintre cele mai afectate de lipsa de personal, mai ales seg­mentul de pe litoral, care funcţionează doar sezonier. Estimările din piaţă arată că nevoia de personal se ridică la circa 50.000 de per­soa­ne, dintre care doar 20.000 de per­soane ar fi nevoie doar pe litoral. Până în 2019, legislaţia nu permitea angajarea per­soanelor doar pentru o zi sau pe o scurtă durată fără un contract de muncă.

„Să angajezi un om nou sunt câteva con­diţii, trebuie să îi faci analizele medicale, să ai câteva interviuri, să primeşti fişa de aptitu­dini, să se semneze un contract de muncă, să se facă instructajul şi să se transmită în Revisal cu 24 de ore înainte. Din 2019, poţi să iei un om imediat, îl transmiţi într-un Revisal de zilieri oricând înainte de începerea jobu­lui, unde menţionezi câteva detalii despre el. Există această platformă pentru zilieri administrată tot de Inspecţia Muncii. Totul este foarte rapid“, spune el.

Între angajator şi candidat nu este semnat un contract fizic, spune Mihai Lilea, ci este făcută doar o declaraţie pe proprie răspundere. Legea zilierilor, care a uşurat treaba angajatorilor şi angajaţilor din sector, vine pentru a ajuta la rezolvarea problemei de personal din această piaţă.

„Contractul nu trebuie să aibă o formă scrisă şi se transmite în Revisalul de zilieri contractul verbal cu angajatul. Spre exemplu, angajatul primeşte 200 lei direct şi nemijlocit de la angajator. Angajatorul are o cheltuilaă pe care o scade în vaza plăţii făcute către angajat şi îi reţine impozitul la sursă, plăteşte doar CAS pentru suma pe care a dat-o. Aceste plăţi sunt raportate la ANAF, se percepe doar impozit pe venit şi CAS, iar omul ia 200 lei şi angajatorul face declaraţia, iar impozitele sunt cu reţinere la sursă“, explică el.

Platforma a fost lansată la sfârşitul lunii ianuarie şi a strâns peste 3.000 de persoane înscrise din Timişoara, iar în luna august, spune Mihai Lilea, urmează a fi lansat şi pe piaţa din Bucureşti.

Investiţia pentru dezvoltarea platformei a fost făcută din surse proprii, însă se află în discuţii cu un partener strategic din domeniul resurselor umane.

„Lucrăm la varianta finală, unde vom introduce foarte multe funcţionalităţi, abordăm relaţiile de muncă şi din perspectiva sezonierilor, dar şi a muncii pe termen lung pentru că asta este ceea ce solicită piaţa“, mai spune Mihai Lilea.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO