Business Hi-Tech

ZF Mobilio 2023. Ionel Crăciun, Business Development Manager CEE, Vantage Towers: Contextul actual este unul controversat în sensul că există provocări, tehnologia avansează, iar operatorii fac eforturi să ţină ritmul

ZF Mobilio 2023. Ionel Crăciun, Business Development...

Autor: Mircea Nica

26.04.2023, 12:31 98

Contextul actual este unul controversat în sensul că există provocări, tehnologia avansează, iar operatorii fac eforturi să ţină ritmul, a spus Ionel Crăciun, Business Development Manager CEE, Vantage Towers, în cadrul Conferinţei ZF Mobilio 2023.

„Este evident că trăim o perioadă de schimbare accelerată în care fiecare se străduie şi investeşte în a se adapta şi a ţine ritm şi cred că toate schimbările acestea puse împreună se duc implicit în zona de investiţii astfel încât avansul tehnologic să fie susţinut în spate de ce poate să ofere un operator de telecomunicaţii şi unul de infrastructură. Contextul actual este unul controversat în sensul că există provocări, tehnologia avansează, iar operatorii fac eforturi să ţină ritmul. Acum toată lumea vorbeşte de Chat GPT. Telefoanele îşi dublează capacităţile de procesare şi memorie chiar de la 6 luni la 6 luni, deci este clar că în acelaşi timp şi operatorii de telecomunicaţii şi infrastructură trebuie să ţină ritmul acesta, iar provocările sunt pe măsură”, a explicat Ionel Crăciun.

Ce a mai spus Ionel Crăciun, Business Development Manager CEE, Vantage Towers:

Vantage Towers este un operator de infrastructură din România care gestionează în momentul de faţă peste 2.300 de site-uri de telecomunicaţii din România. Lucrăm cu operatorii mobili, instituţii de stat, companii din zona de utilităţi. Compania s-a format din ideea de a-şi deschide porţile infrastructurii pentru toţi cei care au nevoie de infrastructură de telecomunicaţii pentru a fi puntea de dezvoltare pentru proiecte noi şi sustenabile.

Vantage Towers s-a divizat din compania Vodafone România. Deja au trecut trei ani şi funcţionează ca un busienss de sine stătător în România şi îşi dezvoltă activitatea cu scopul de a susţine tot ceea ce înseamnă dezvoltarea de infrastructură de telecomunicaţii. Portofoliul Vantage Towers, dincolo de site-urile de telecomunicaţii, deţine în acelaşi timp şi site-uri de acoperire indoor.

Există clădiri şi proiecte relevante în care infrastructura tradiţională outdoor nu este suficientă astfel încât să aducă acoperire mobilă şi indoor. În România gesionăm peste 60 de site-uri de acoperire indoor. În acelaşi timp, modelul de business este shareable. Vantage Towers deşi s-a desprins dintr-o companie de telecomunicaţii şi are ADN de telecomunicaţii îşi deschide porţile în a oferi acces la această infrastructură pentru toţi operatorii mobili astfel încât acolo unde suntem noi fiecare operator poate să fie şi să ajungă la clienţii lor.

Fiecare dezvoltator vrea acoperire pentru că aduce valoare locaţiei şi poate ajuta să creeze fluxuri noi de venituri, să schimbi modele noi de business şi să fii atractivi pentru vizitatori, clienţi. Partea interesantă este că nu este de ajuns să te duci către un singur operator. Este ideal să ai măcar unul, dar când piaţa este împărţită, iar clienţii sunt din mai multe zone atunci este bine să îi ai pe toţi. Alegerea unei infrastructuri neutre în piaţă care îşi deschide porţile către toţi operatorii este o alegere bună, inteligentă şi în acelaşi timp sustenabilă de a te asigura că locaţia ta, ca de exemplu un hotel, centru spa, stadion, acolo cine vine toţi îşi pot folosi telefonul aşa cum sunt învăţaţi să îl folosească în mod normal.

În principiu, cel puţin în Europa unde funcţionează Vantage Towers, provocările sunt oarecum aliniate cu mici diferenţe de impact. Ne referim aici la strategia Vantage Towers de a implementa modele sustenabile, ne referim la criza energetică care a schimbat şi a împins multe businessuri să se reorganizeze şi să se reinventeze. Vantage Towers declară că 100% din energia folosită este din surse verzi. În acelaşi timp, am început şi dezvoltăm proiecte în zona de sustenabilitate tratând-o ca prioritate în planul nostru de ESG de a avea site-uri care folosesc energie verde. De exemplu, popularea turnurilor de telecomunicaţii cu turbine eoliene în care captezi energia o transofrmi şi o foloseşti pentru echipamentele active din site. Site-uri cu panouri solare, tehnologie bazată pe hidrogen, tehnologie bazată pe combustibil ecologic.

Al doilea punct este să susţinem operatorii din România să fie în linie cu planurile 5G. În acealşi timp, unul dintre produsele din portofoliu, cele de acoperire indoor. La nivel de grup avem peste 1.200 de puncte şi în România 60 de puncte. Toate sunt deschise către toţi operatorii mobili şi o mare parte dintre ele sunt folosite de toţi. Vedem că zona de real-estate, office, parcuri logistice, retail creşte accelerat în continuare cu accent suplimentar în zona de provincie. Bucureşti este oarecum aşezat şi nu mai este loc de creştere şi sunt oportunităţi în alte părţi ale ţării unde la fel ne exprimăm dorinţa de a susţine dezvoltatorii imobiliari, antreprenorii din construcţii, chiar şi arhitecţii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO