Business Internaţional

Afacerea MG Rover sau cum ii invata chinezii pe britanici sa faca bani din automobile

04.08.2005, 17:53 24

Compania chineza ce a achizitionat ultimele active ale MG Rover va colabora cu proiectanti britanici in vederea crearii unei noi game de automobile la Longbridge, in Birmingham, relateaza BBC News.

Nanjing Automobile Group si GB Sports Car Company spera sa inceapa constructia noilor automobile MG in decurs de un an si sa atinga o capacitate de 80.000 de unitati.

Nanjing a platit aproximativ 60 milioane de lire sterline (87 milioane de euro) pentru MG Rover luna trecuta, sperand sa creeze pana la 2.000 de locuri de munca la Longbridge.

Un numar de aproape 6.000 de locuri de munca au fost pierdute in momentul in care compania a intrat sub administrare in luna aprilie.

"Achizitia MG Rover va imbunatati considerabil imaginea si competitivitatea Nanjing", a declarat Graeme Maxton, directorul Economist Intelligence Unit din Hong Kong, citat de Bloomberg. "Guvernul chinez doreste ca trei sau patru fabricanti de masini autohtoni sa isi extinda activitatea si in afara tarii", a mai spus Maxton. "In prezent, putine companii din domeniul auto pot fi cumparate, ceea ce inseamna ca Nanjing a facut o mutare foarte buna".

Nanjing a declarat ca GB Sports Car Company va colabora cu companiile sale de consultanta, Arup si China Ventures in vederea proiectarii, dezvoltarii si producerii de noi automobile in cadrul fabricii din Longbridge.

John Miles, director in cadrul Arup Group a declarat: "Asteptam cu nerabdare sa ne oferim cunostintele din domeniul ingineriei si proiectarii pentru a-i ajuta sa-si materializeze viziunea privitoare la crearea unei noi game de automobile MG".

GB Sports Car Company este condusa de Fraser Welford-Winton, fostul managing director al Powertrain, divizia de motoare a MG Rover Company, aflata in faliment. Acesta a declarat: "Sunt incantat sa ma aflu in centrul activitatilor de dezvoltare si implementare a unui plan de afaceri ce va da nastere unor locuri de munca pe termen lung la Longbridge si va crea un centru de excelenta pentru activitati din domeniul automobilelor sport, pentru care Marea Britanie este renumita in intreaga lume".

Vicepresedintele companiei Nanjing, Wang Hong Biao, a declarat la randul sau: "Suntem incantati sa avem asemenea parteneri care sa ne ajute sa ne atingem obiectivele".

Compania PricewaterhouseCoopers, care administreaza Rover, a mai purtat tratative pentru o posibila vanzare a concernului britanic cu Shangai Automotive Industry Corp. (SAIC), cel mai mare producator de automobile din China. Acesta a inaintat o oferta de cumparare, in colaborare cu Magma Holdings Ltd., o companie apartinand unor fosti directori de la Ford si general Motors.

SAIC, care a achizitionat si o parte din actiunile fabricantului de masini sud-coreean Ssangyong Motor, s-a oferit initial sa cumpere doar divizia producatoare de motorare a concernului britanic, insa mai tarziu si-a extins oferta pentru preluarea intregii companii, oferind o suma mai mica decat Nanjing.

MG Rover, cu sediul in Longbridge, Marea Britanie, a intrat in stare de faliment in data de 8 aprilie a acestui an. Datoriile producatorului de automobile au atins valoarea de 1,4 miliarde de lire sterline (2.4 miliarde de euro), iar 5.000 de angajati si-au pierdut slujbele.

MG Rover, companie infiintata in urma cu o suta de ani, era in plina glorie in anii ''60, atunci cand, pentru productia limuzinelor si a masinilor sport, angajase 250.000 de oameni, iar Longbridge era cea mai mare fabrica de automobile din lume.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO