Business Internaţional

Americanii vor cheltui cu 29% mai putin de sarbatori

30.11.2008, 16:55 12

Vanzarile de retail din "Vinerea Neagra", un indicator pentru vanzarile din sezonul de sarbatori din SUA, au urcat cu numai 3 procente comparativ cu anul precedent, cel mai mic avans din ultimii trei ani, scrie Bloomberg. Vanzarile au atins 10,6 mld. dolari (8,19 mld. euro), fiind cea mai slaba crestere de la declinul de 0,9 procente din 2005. In 2008, s-a inregistrat o crestere a vanzarilor de 8,3 procente. "Pana acum, totul e bine", a declarat Craig Johnson, presedinte al firmei de consultanta Customer Growth Partners. "Insa o cifra decenta pentru Vinerea Neagra nu preconizeaza intreg sezonul. Problema este legata de elanul "corespunzator unui mediu economic plin de provocari", a completat Johnson. Retailerii americani efectueaza reduceri de preturi timpurii si substantiale pentru a atrage clientii, care se confrunta cu diminuarea acuta a valorii caselor detinute si cu o rata ridicata a somajului. Sezonul de iarna poate genera aproximativ o treime din profitul anual al retailerilor. Vanzarile aferente lunilor noiembrie si decembrie in cazul magazinelor deschise de cel putin un an ar putea creste cu un procent, cel mai redus castig din 2002. Americanii ar putea cheltui in medie 616 dolari pentru cadourile de sarbatori in acest an, cu 29% mai putin decat in 2008, potrivit unui studiu al companiei Gallup.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO