Constructorul auto german Audi a inaugurat ieri o nouă facilitate de producţie, de 900 milioane euro, în Ungaria, o ţară care în ultimii ani a încheiat acorduri strategice cu mai mulţi jucători importanţi din businessul mondial şi o economie pentru care industria auto este un factor major de creştere.
Noua unitate extinde uzina din oraşul Gyor, din nord-vestul ţării, şi îi permite acesteia să producă în întregime modelul Sedan A3, care va fi disponibil în Germania începând cu această vară. Cu A3, Audi intră pe cel mai mare segment al pieţei auto mondiale, scrie portfolio.hu.
Până acum, cele două modele care ies pe poarta fabricii din Gyor A3 şi TT, erau asamblate din componente importate. Audi a angajat 2.100 de persoane în ultimele luni pentru a se pregăti de deschiderea noii unităţi, ceea ce ridică numărul total al personalului uzinei la 9.200, potrivit AFP.
Potrivit directorului executiv al Audi Rupert Stadler, uzina de la Gyor este unul dintre cele mai puternice motoare de creştere ale companiei.
Noul model va ajuta Audi Hungaria să-şi majoreze capacitatea de producţie de la 33.500 de unităţi în 2012 la 125.000 de maşini anul acesta. Extinderea uzinei de la Gyor vine odată cu alte proiecte majore de investiţii. Aeroportul din vecinătatea oraşului Per, care deserveşte în principal fabrica Audi, este extins şi modernizat cu fonduri de 6,7 milioane euro pentru a permite aterizarea aeronavelor de capacitate mare din categoria Airbus 320 şi Boeing 737.
Parcul logistic al Audi, a cărui construcţie a început anul trecut, va fi finalizat până la mijlocul acestui an. Acest proiect va absorbi 30-35 milioane euro. De asemenea, mai mulţi furnizori ai Audi s-au stabilit sau s-au extins în regiune. Piatra de temelie a uzinei de la Gyor a fost pusă în 2011.
Ungaria a ieşit din recesiune cu o creştere economică de 0,7% în primul trimestru, comparativ cu cele trei luni anterioare, iar un sector din care a venit un impuls puternic de creştere a fost industria auto.
Industria auto este un motor puternic de creştere economică
„Ungaria a avut cea mai mare creştere economică din Europa Centrală în mare parte datorită investiţiilor din sectorul auto, care au făcut ca producţia industrială ungară să fie printre cei mai buni performeri din regiune“, se arată într-o analiză a JP Morgan.
Acum în Ungaria sunt cu 160.000 mai malţi angajaţi decât erau în 2010, iar creşterea industriei auto a jucat un rol major în acest progres, spune Peter Szijjarto, secretar de stat pentru afaceri de export, citat de Budapest Business Journal.
În afară de Audi, Suzuki, Daimler şi general Motors sunt alte nume mari din industria auto mondială cu operaţiuni în Ungaria.
Cu acestea, dar şi cu companii din alte domenii precum Coca-Cola, Microsoft, Nokia Siemens Networks, General Electric, IBM, producătorul elveţian de locomotive Stadler Rail, retailerul britanic Tesco, producătorul de aluminiu Alcoa-Kofem şi cu producătorul sud-coreean de anvelope Hankook, guvernul ungar a încheiat acorduri de cooperare în care le-a promis că le va furniza informaţiile necesare pentru a beneficia de subvenţiile pentru cercetare-dezvoltare sau de fondurile guvernamentale disponibile pentru crearea de noi locuri de muncă. În schimb, companiile s-au angajată să îşi continue activitatea în Ungaria, să investească în cercetare şi dezvoltare şi să apeleze pe cât de mult posibil la furnizorii locali.
Toate aceste afaceri sunt orientate în principal spre export.
Acest articol a apărut în ediţia tiparită a Ziarului Financiar din data de 13.06.2013
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels