Business Internaţional

Cel mai bun birou e propria sufragerie

01.10.2007, 01:07 13

Lynne Killey si-a deschis de curand un centru spa si a inceput sa comercializeze o serie de produse pentru ingrijirea pielii, toata afacerea fiind coordonata din propria casa din Pagosa Springs, Colorado, titreaza cotidianul New York Times.
"Obisnuiam sa vorbesc despre companie la persoana a treia. I-am creat un logo, Stella, si cateodata chiar primeam comenzi pe acest nume", a declarat ea.
Apoi, vara trecuta, publicistul lui Killey a organizat o receptie la New York, unde ea si-a putut prezenta mai bine afacerea. In descrierea acesteia, Killey nu a omis sa mentioneze ca majoritatea produselor sale, Queen Bee Skin Care, au fost produse in propria bucatarie. Si pe masura ce continua expunerea, isi aminteste Killey, si-a dat seama ca afacerea ei ar putea reprezenta un model pentru altii.
Cum peste 50% din totalul afacerilor care au loc in Statele Unite se desfasoara in afara casei, acest gen de business ar putea deveni mai raspandit decat s-ar ptea estima in acest moment.
"Locul unde se desfasoara o afacere chiar nu mai conteaza", este de parere Maggie Jackson, autoarea cartii "What's Happening to Home". "Este un semn clar ca incet, dar sigur, ne indepartam de epoca industriala in care nu se mai face deosebirea intre casa si serviciu", a adaugat ea.
Asa cum clientii si distribuitorii au ocazia sa arunce o privire in birourile de acasa ale colegilor sau partenerilor de afaceri, la fel si acestia au mai multe oportunitati sa interactioneze cu ei.
StartupNation este un hub internet pentru micii intreprinzatori, care desfasoara un concurs online, Home-Based 100, prin care vor sa clasifice aceste afaceri in functie de diferite criterii, printre care performantele financiare ale companiei, cea mai ecologica companie, cea mai spectaculoasa revenire pe piata si altele.
"Micile afaceri care isi desfasoara activitatea acasa nu mai trebuie sa se ascunda, dar, in continuare, cand vorbim despre afaceri toata lumea se gandeste la Fortune 500 si nimeni nu ia in considerare aceste afaceri care impreuna ating o cifra de afaceri de peste 500 de miliarde de dolari anual", explica Richard Sloan, fondator al StartupNation. "De asemenea, acest proiect le va permite acestor afaceristi sa intre in contact, sa gaseasca inspiratie si sa practice cele mai bune metode", a adaugat el.
Chris Elam, fondatorul Misnomer Dance Theater, conduce aceasta companie din apartamentul sau din Brooklyn, si este un mare promoter al acestei tendinte. "Dansatorii interactioneaza in mod normal cu companiile cel mult doua ore pe an, insa important este ce se intampla in afara auditiilor, si asta incercam noi sa facem: sa transformam compania intr-un mediu pe care actorii sa-l frecventeze mai des", a declarat Elam.
Margot Tohn este un alt afacerist care crede ca nu are niciun rost sa te ascunzi ca detii o astfel de afacere. Ideea ei de a deschide o librarie a venit intr-o dupa-amiaza dupa ce aproape o ora s-a chinuit sa gaseasca un loc de parcare in Manhattan. Ea s-a gandit sa scrie o carte despre parcarile din New York, dupa care si-a dat seama ca mai bine ar deschide o librarie in casa unde a copilarit din Larchmont, New York. Cartea ei, "Park It! New York", este la ce-a de a doua editie.
"Daca vreo librarie locala ramane fara vreo carte, pot cu usurinta sa-i furnizez cateva exemplare daca mai are nevoie", spune ea.
Clientii stiu ca la jumatatea zilei ea pleaca de la birou sa joace tenis sau sa se ingrijeasca de gradina, lasandu-si mobilul acasa. "Cand incepi munca la zece minute dupa ce te-ai trezit, ai nevoie de pauze lungi pentru a te mentine sanatoasa", a spus ea zambind.
Cu toate acestea Tohn nu vrea sa se creeze confuzie intre stilul ei de viata si lipsa de profesionalism. De fiecare data cand vreun client vine la ea, ea il primeste in sufragerie, unde se pot desfasura in jurul mesei. "Este vorba despre crearea unui spatiu care sa fie diferit decat cel in care obisnuiesc sa traiesc", explica Tohn.
Debra Cohen, detinatoarea unei companii de consultanta pentru proprietarii de locuinte, si-a dezvoltat afacerea plecand de la ideea ca ar putea face afaceri de acasa in acelasi timp in care ar gati o prajitura pentru copiii ei. Businessul ei, Home Remedies of New York, a avut un asemenea succes incat acum ofera consultanta altor persoane care vor sa puna bazele unei afaceri asemanatoare.
De fiecare data cand aparea o idee noua de afacere, ea spune ca verifica daca businessul poate fii condus de acasa, avand copiii sub supraveghere. La patru ani dupa ce Cohen si-a infiintat afacerea, profitul a ajuns la un milion de dolari.
Bradley Rhine este unul dintre directorii executivi ai Cogentes, o firma de consultanta specializata in domeniul tehnologiei informatice, care pana in prezent are noua angajati in Atlanta, San Jose si Boston, intentionand sa ajunga la o cifra de 100 de angajati in urmatorii ani.
Rhine este de parere ca modelul de afacere al lui este unul de succes deoarce acum foarte multe dintre operatiile care se desfasurau la birou pot fi intreprinse cu usurinta si de acasa. Compania externalizeaza in schimb serviciile care ar fi fost oferite de departamentele proprii de resurse umane, marketing, recrutare sau financiar. "Nimeni nu face naveta si toata lumea poate sta unde vrea", a adaugat el.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO