Business Internaţional

Cum vrea Durex sa profite de slabiciunile femeilor

25.05.2009, 00:00 300

Intr-un birou bine ascuns, aproape de stadionul Old Trafford al echipei de fotbal Manchester United, directorul departamentului de marketing al uneia dintre cele mai bine cotate transnationale britanice pune la punct vizionarea ultimelor sale idei de promovare a companiei. Imagini cu chipul a 30 de femei sunt proiectate treptat pe ecran - toate sugerand momentul exact al orgasmului, scrie The Guardian.

Directorul de marketing, Anna Valle, este pe deplin multumita de noua sa campanie publicitara, in aceeasi masura in care „vedetele" din imagini par a fi. Compania este - poate ati ghicit - SSL International, proprietara brandului de prezervative Durex. Anna Valle are „metode pertinente de a se extinde in toate aspectele care tin de sex" si intentioneaza sa le puna in practica. Misiunea sa este de a transforma Durex dintr-un produs care ofera o modalitate de contraceptie intr-un brand care promite senzatii tari.
In acest scop, SSL vinde in prezent Durex Play, un brand sub care sunt comercializate vibratoare, uleiuri, lubrifiante si care, in numai doi ani, s-a transformat dintr-o idee inovativa a directorului general Garry Watts intr-o afacere de 40 de milioane de lire sterline (45,3 mil. euro). „Preludiul", declara Valle, „este o oportunitate majora pentru noi".
Ultimul produs din portofoliul Play este Play O, un gel care promite orgasme mai multe si mai intense si care evident a fost un succes in randul clientilor. „Cercetarile noastre arata ca 40% dintre femei nu sunt multumite de orgasmele pe care le au", spune Valle. „Acest lucru reprezinta o ocazie ratata. 67% nu au orgasm in mod regulat. Aceasta inseamna o necesitate importanta."
In conditii de recesiune, sexul nu este o industrie in care iti merge prea rau. „Suntem prudenti in a ne numi afacerea rezistenta la recesiune, dar oamenii nu vor inceta sa intretina relatii sexuale", spune Watts.
Acelasi avantaj il au si produsele de ingrijire pentru picioare, SSL comercializand de asemenea plasturi si tratamente impotriva ciupercilor, intrucat detine licenta Dr. Scholl in afara Statelor Unite.
Legatura dintre prezervative si produsele de ingrijire pentru picioare, potrivit lui Watts, nu este dorinta de a acoperi un segment de piata cat mai mare, ci mai degraba faptul ca produsele impart aceleasi canale de distributie.
Fie ca este vorba de ingrijirea picioarelor sau de prezervative cu arome de fructe, afacerea se extinde permanent. Compania obtine venituri semnificative de pe pietele externe ca urmare a deprecierii lirei sterline, insa, excluzand impactul valutar, vanzarile tot au inregistrat o crestere de 6% in ultima perioada.
Mai mult, SSL intentioneaza sa majoreze dividendele actionarilor, in conditiile in care alte companii isi micsoreaza dividendele sau le elimina integral.
Produsele SSL sunt disponibile in 130 de tari, insa trei sferturi din vanzari vin din spatiul european, board-ul companiei luand in considerare oportunitatile de extindere.
Luna trecuta, grupul britanic si-a utilizat optiunea de a isi mari participatia in cadrul companiei ruse producatoare de prezervative BLBV la putin peste 50%, in timp ce alte tranzactii i-au adus pachetele integrale de actiuni in cadrul unei companii ucrainene si a producatorului elvetian Crest.
„Pietele unde nu avem extrem de multe operatiuni sunt Coreea, Japonia si America Latina", precizeaza Watts. Costurile unor potentiale achizitii s-au redus semnificativ, „intrucat nu mai exista niciun rival privat de rang mare".
China reprezinta o piata de dimensiuni importante. „Am lansat operatiuni in aceasta tara cu doi ani in urma", spune Valle. „In prezent, piata are dimensiunile celei din Statele Unite." O noua fabrica a companiei SSL se va deschide in iunie in China, capacitatea sa de productie anuala fiind de un miliard de prezervative, fabricate la o treime din costurile de productie din Europa.
Castigarea loialitatii clientilor este cheia succesului in afacerile cu prezervative, intrucat acestia nu vor petrece prea mult timp admirand ambalajul, citind instructiunile sau cautand cea mai buna oferta de pe piata.
Directorul financiar al SSL, Mark Moran, a declarat ca „cheia succesului este asigurarea consistentei. Nu ne dorim produse ieftine care sa nu isi faca treaba corespunzator".

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO