Business Internaţional

Duelul titanilor din China: Alibaba şi Tencent au cheltuit de 10 miliarde de dolari în ultimele două luni pentru a cuceri piaţa de retail

Duelul titanilor din China: Alibaba şi Tencent au...

Autor: Alex Ciutacu

24.02.2018, 18:10 1244

Giganţii Chinei din domeniul hi-tech, Alibaba Group şi Tencent Holdings, care valorează împreună peste un trilion de dolari, se află în mijlocul unei curse de investiţii, forţând comecianţii din retail să aleagă platforma de e-commerce cu care vor să colaboreze, potrivit Reuters.

De la începutul anului, cele două companii au investit un total de peste 10 miliarde de dolari în deal-uri concentrate pe segmentul de retail, crescându-şi acoperirea în online şi în acelaşi timp numărul de clienţi birck-and-mortar din portofoliu.

Impulsul de a investi agresiv în acest segment, susţinut de capitaluri mari şi de acţiuni din ce în ce mai valoroase, face parte dintr-o bătălie care are ca scop final câştigarea unei cote de piaţă cât mai mari pentru cele două firme care operează în sectoarele de logistică, social media, servicii de big data şi plăţi.

Prin urmare, din ce în  ce mai puţini retaileri au rămas care pot fi abordaţi. „Toţi retaileri din brick-an-mortar sunt foarte îngrijoraţi. Sunt forţaţi să aleagă o parte”, a spus Jason Yu, manager general al firmei de cercetare Kantar WorldPanel. „Dacă nu o fac, sunt îngijoraţi că vor dispărea foarte repede de pe piaţă”.

Alibaba este cel mai mare jucător din e-commerce în China, iar firma afiliată lor, Ant Financial, conduce piaţa în privinţa plăţilor prin intermediul telefonului mobil. Puterea companiei Tencent provine din social media, plăţi digitale şi gaming. De asemenea, are o participaţiune mare în al doilea cel mai mare retailer din online, JD.com.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO