Business Internaţional

Eurotunnelul, sapat de companiile low cost

26.01.2005, 00:00 19



Eurotunnel, operatorul Channel Tunnel, se confrunta cu o scadere a vanzarilor pe fondul dezvoltarii companiilor aeriene cu costuri reduse, relateaza BBC News.



Astfel, firma a raportat un declin cu 4% al vanzarilor in anul 2004, pana la 789 milioane de euro.



"Impactul dezvoltarii companiilor aeriene ce nu ofera servicii speciale este resimtit din ce in ce mai puternic," a declarat Jean-Louis Raymond, directorul executiv al Eurotunnel.



Veniturile obtinute de catre companie din serviciile de transport de automobile pe distante reduse au scazut cu 7%, desi o crestere cu 15% a numarului de pasageri a adus o crestere de 2% a veniturilor din transportul ferat.



Traficul prin Canal este in curs de imbunatatire, insa Eurotunnel avertizeaza ca aceasta imbunatatire nu-i este favorabila din moment ce traficul consta in mare parte din containere avand ca destinatie porturile.



Trenurile ce transporta exclusiv pasageri sunt operate de o alta companie, Eurostar.



Compania Eurotunnel continua sa se confrunte cu datorii de peste 6 miliarde de euro.



In prezent, Eurotunnel este mentinuta pe linia de plutire de catre cele 200 de banci fata de care compania are datorii. Unele surse spun ca bancile nu exclud preluarea companiei.



Vechiul consiliu de administratie al companiei a fost demis in urma unei revolte a actionarilor, in anul 2004. catalina.apostoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO