Business Internaţional

GE se foloseste de training pentru a castiga clienti

03.12.2007, 15:27 17

Intr-o dimineata calda de octombrie, peste 30 de directori s-au adunat la campusul de training al General Electric din nordul New Yorkului pentru a participa la un program cu o durata de o saptamana, scrie International Herald Tribune.
Contrar asteptarilor, executivii care s-au strans la campusul GE nu fac parte din companie, ci sunt clienti ai GE din sud-estul Asiei, reprezentand firme de aviatie, producatori de gaz, petrol sau energie. Cursul de training organizat de GE, un conglomerat cu peste 300.000 de angajati din 100 de tari, reprezinta doar o dovada a modului in care compania alege sa fie la curent cu tot ceea ce se intampla cu afacerile sale de pe tot cuprinsul globului.
Asia reprezinta una dintre zonele cu cea mai rapida crestere pentru General Electric si de aceea compania organizeaza circa sase programe de training anual pentru directorii din aceasta regiune.
GE se asteapta ca peste jumatate dintre vanzarile pe care le va obtine in acest an sa fie din afara Statelor Unite. Scopul companiei este ca pana in 2010 peste 60% din venituri sa provina din exteriorul SUA si de aceea cresterea GE in Asia este considerata vitala de catre oficialii companiei.
Dovada ca eforturile conglomeratului american au inceput sa dea roade o constituie veniturile pe care le-a obtinut compania anul trecut din pietele emergente. Veniturile din aceste piete au avansat cu 20% in 2006, la 29 de miliarde de dolari (19,5 miliarde de euro), respectiv circa 18% din totalul veniturilor companiei din 2006, care au insumat 163 de miliarde de dolari (109,6 miliarde de euro).
Pana in 2010, compania americana spera sa obtina 50 de miliarde de dolari de pe pietele emergente.
Directorii care au traversat Pacificul pentru a fi prezenti la programul de training doresc sa invete cateva din "scamatoriile" care au facut din GE una dintre cele mai mari companii din Statele Unite, in functie de capitalizarea bursiera.
"Este o sansa extrem de valoroasa pentru mine faptul ca ma aflu aici, ca pot invata direct de la sursa. Toata lumea stie ca este vorba de o companie mare cu o istorie indelungata, cu un leadership puternic si chiar imi place sa invat despre sistemul operational si despre managementul companiei", a declarat Kathleen Tan, vicepresedinte comercial executiv la compania AirAsia, din Malaezia.
Fondata in 1956 pentru a pregati 1500 de top manageri ai GE, unitatea de training din New York este vizitata de circa 10.000 de persoane anual. Aproximativ 1.000 de persoane sunt clienti ai companiei, GE cheltuind 1,5 milioane de dolari (1 milion de euro) anual pentru aceste cursuri.
In cadrul GE, unitatea de training este cunoscuta sub denumirea de Crotonville, dar oficialii companiei o numesc John F. Welch Leadership Development Center, dupa fostul presedinte si director general retras care s-a retras din functia de conducere in 2001.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO