Business Internaţional

General Motors da afara 12.000 de angajati din Europa

13.10.2004, 00:00 13



General Motors disponibilizeaza aproximativ 20% din cei 62.000 de angajati din Europa, pentru a reduce costurile cu 500 milioane de dolari pe an, relateaza Financial Times. Cel mai mare numar de someri este din Germania, dar General Motors a anuntat ca va inceta curand sa mai inchida fabrici.



Decizia de a renunta la 6.000 din cei 32.000 de angajati nemti, va da o noua lovitura sindicatelor, care deja se lupta cu cereri din partea altor producatori pentru a reduce salariile si pentru a mari timpul de munca. Doua din cele mai mari fabrici ale General Motors sunt inca in pericol de a fi inchise, directorii companiei fiind nevoiti sa aleaga locul in care se vor produce noile masini Vectra si Saab (Russelsheim, langa Frankfurt, sau la sediul companiei Saab din Suedia).



Sindicatele din ambele tari se tem una din cele doua fabrici se va inchide dupa luarea deciziei.



Restructurarile de la General Motors urmeaza unui plan esuat de reducere a costurilor de acum trei ani- Proiectul Olympia. Desi General Motors a sperat ca va castiga 100 de milioane de dolari in acest an din afacerile sale din Europa (care includ compania britanica Vauxhall si cea suedeza Saab), a avertizat deja ca vor avea din nou pierderi. Morgan Stanely previzioneaza deja o pierdere de 469 de milioane de dolari a diviziei europene in acest an.



"Trebuie sa ne punem la punct", a spus o persoana din interiorul companiei.



Directorii General Motors s-au declarat nemultumiti de reglementarile din codul muncii cu care s-au confruntat in Europa. Directorul financiar, John Devine a avertizat luna trecuta ca viitorul companiei pe batranul continent este amenintat, adaugand ca Europa de Vest si in special Germania, a devenit un loc extrem de nefavorabil mediului de afaceri.



Restructurarile de personal sunt privite de analisti ca pe un ajutor dat rivalilor de la Volkswagen in negocierile pe care le poarta cu sindicalistii pentru ca salariile sa nu mai creasca in urmatorii doi ani (economie de 30% pentru costul cu forta de munca), in timp ce sindicalistii cer o marire de salariu cu 4%. Analistul Stephen Cheetham, de la firma Standford Bernstein din Londra, este de parere ca era timpul pentru o schimbare.



Proiectul Olympia, care a demarat dupa inchiderea fabricii Vauxhall din Luton, Anglia, a fost abandonat datorita razboiului cu preturile, pietei mai slabe decat a fost initial preconizat si esecului companiei de a aduce cota de piata la nivelul sperat.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO