Business Internaţional

Grupul francez Mr. Bricolage isi consolideaza pozitia in estul Europei

23.12.2003, 00:00 22



Grupul francez de distributie Mr. Bricolage isi continua planurile de expansiune in Europa de Est, un prim pas in acest sens fiind majorarea recenta a participatiei detinute la compania bulgara Doverie Brico, de la 8,1% la 40%, ceea ce reflecta increderea sa in viitorul si potentialul acestei piete.



Compania detine doua centre mari de distributie in Sofia (cu o suprafata de 4.090 de metri patrati si, respectiv 5.751 metri patrati) si un altul in Plovdiv (3.651 metri patrati), care ar putea genera, in 2004, o cifra anuala de afaceri de 30 de milioane de euro, potrivit unui comunicat al operatorului francez.



Mr. Bricolage intentioneaza sa deschida in Bulgaria sapte noi magazine pana in 2005-2006. Grupul de distributie obtine deja profit din operatiunile derulate in statul balcanic, unde are in evidenta 375 de salariati.



Initiativa are loc la dupa semnarea unui acord de parteneriat cu Brico-Invest SA, la sfarsitul anului 2002, privind dezvoltarea activitatii din Maroc, unde vizeaza deschiderea unui numar de cinci magazine in urmatorii cinci ani. Primul centru ar putea fi inaugurat in trimestrul al patrulea din 2004, in Casablanca.



Grupul Mr. Bricolage, numarul trei in lume in clasamentul companiilor de distributie a produselor de bricolaj, a mai anuntat ca isi va extinde reteaua cu inca noua puncte de vanzare preluate de la reteaua similara Weldom, echivaland cu o suprafata de 13.500 metri patrati. Se estimeaza ca acestea vor genera in 2004 o cifra de afaceri de 18,5 milioane de euro.



Centrele nou achizitionate vor opera sub marca Mr. Bricolage din luna martie 2004, contribuind astfel la performantele unei retele formate din 409 magazine cu o suprafata totala de 1.024.000 de metri patrati.



Mr. Bricolage este prezent cu precadere pe pietele din Belgia, Spania, Uruguay, Argentina, Madagascar si Bulgaria. Strategia se axeaza pe oportunitatile de extindere in Europa de Est si zona mediteraneana, sub forma unor parteneriate locale si a achizitiei e participatii minoritare la companii de profil.



Anul fiscal incheiat in iunie 2003 i-a adus o cifra de afaceri de 252,2 milioane de euro, fata de 112,7 milioane de euro, in anul precedent.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO