Business Internaţional

H&M conduce topul celor mai mari retaileri de fashion care folosesc bumbac organic

H&M conduce topul celor mai mari retaileri de fashion...

Autor: Luciana Georgescu

09.08.2014, 10:36 12715

H&M ocupă prima poziţie în clasamentul celor mai mari utilizatori de bumbar organic, cu un procent de 10,8% din totalul bumbacului folosit în 2013, în creştere cu trei procente faţă de anul precedent, potrivit Raportului de piaţă privind bumbacul organic, scrie Bloomberg BusinessWeek.

Retailerii C&A, Puma şi Nike ocupă şi ei poziţii de top în clasamentul întocmit de compania Textile Exchange.

Producătorii din industrie şi-au îndreptat atenţia către bumbacul organic în urma unui lobby împotriva bumbacului non-organic, susţinut de mai multe siteuri şi bloguri, printre care şi cel deţinut de câtăreţul canadian Neil Young.

“2.700 de litri de apă sunt folosiţi pentru a uda plantaţiile de bumbac folosite pentru producerea unui tricou, echivalentul a cantităţii de apă băute de o persoană pe parcursul a 900 de zile”, a scris Young pe siteul personal.

Postarea lui Young nu a avut drept obiectiv promovarea retailerilor care iau măsuri pentru fabricarea produselor din bumbac organic, însă cântăreţul a declarat că ar putea să ia măsuri şi în această direcţie. “Am interzis deja vânzările de tricouri din bumbac non-organic la concertele mele şi în magazinele mele online”, a scris el pe blogul său. “Promit să fac tot ce îmi stă în putinţă pentru a proteja Pământul”, a adăugat Young.

Bumbacul se numără printre plantaţiile care folosesc cea mai mare cantitate de insecticid. Odată ce consumatorii iau la cunoştinţă aceste informaţii, retailerii vor fi nevoiţi să găsească opţiuni “mai curate”, din moment ce o mare parte din cererea pentru produsele din bumbac este determinată de produsele pentru copii şi cele de igienă pentru femei.

În 2013, piaţa de bumbac organic din SUA a atins 960 de milioane de dolari, în creştere cu 16,2% faţă de 2012, însă consumul produselor textile fabricate din bumbac organic reprezintă mai puţin de 1%, a declarat Barbara Haumann, editor pentru Asociaţia de Comerţ Organic din SUA.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO