Business Internaţional

McDonald's, mai profitabil fiindca e mai sanatos

15.10.2004, 00:00 24



Mc'Donald's continua sa revigoreze vanzarile din Statele Unite, anuntand ca veniturile din ultimul trimestru al acestui ani au depasit cota estimata, scrie Financial Times.



Cel mai mare lant de fast-food-uri din lume a avut foarte mult de castigat din introducerea de meniuri mai sanatoase care includ salate, pui si asa numitele sandvichuri "deli", precum si in efortul pe care l-a depus pentru a imbunatati serviciile si standardele de calitate.



Totusi, vanzarile din Europa sunt nesatisfacatoare, nefiind cert ca revigorarea din Statele Unite mai poate fi continuata si in alta parte. Compania va da publicitatii raportul pentru trimestrul trei abia saptamana viitoare, dar a anuntat ca profitul va creste cu 42%, la o valoare pe actiune de 61 de centi. Castigul de 54 de centi per actiune intrece valoare previzionata de Wall Street cu 5 centi. Castigurile trimestriale din acest an, la care compania ia in considerare doar restaurantele operabile in ultimele 13 luni, au crescut cu 8,5% in SUA, in comparatie cu o crestere de 9,5% in aceeasi perioada a anului 2003. Pentru septembrie acestea au evoluat cu 10,6%, comparabil cu septembrie anul trecut- a optsprezecea luna consecutiva de crestere.



Evolutia vanzarilor s-a asteptat sa incetineasca dupa ce compania a aniversat, in luna mai, primul an in care a obtinut profit. Revigorarea a continuat desi in aprilie s-a stins din viata Jim Canatalupo, fostul director executiv, cel care a conceput planul de redresare. Succesorul sau, Charlie Bell, care a lucrat aproape de acesta, a avut si el probleme de sanatate tot in acest an.



Mark Kalinowski, analist la Smith Barney, este de parere ca revigorarea se datoreaza produselor imbunatatite, marketingului eficient si momentului ales.



Totusi acesta este de parere ca singurul punct slab este Europa, unde vanzarile au crescut cu doar 0,3%, dupa un declin in anul precedent de 0,1%.



Compania a dat vina pe numarul mare de someri si stagnarea cresterii economice, in special in Germania. Totusi vanzarile sunt dezamagitoare, desi au fost introduse aceleasi produse care au contribuit la cresterea lor din SUA.



McDonald's a avut probleme in special in Marea Britanie unde profitul pentru 2003, din cele 770 de restaurante pe care le detine, a scazut cu 71% pana la valoarea de 24 de milioane de lire sterline (de la 43 de milioane), desi au fost facute si restructurari.



Compania a afirmat ingrijorata la o conferinta din New York luna trecuta, ca ii este mai greu sa scape de imaginea de companie ?nesanatoasa" in Anglia decat i-a fost in Statele Unite.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO