Business Internaţional

O cunoscută rută aeriană a adus britanicilor de la British Airways venituri de 1,2 mld. dolari

O cunoscută rută aeriană a adus britanicilor de la...

Autor: Iulian Tenchiu

25.08.2019, 14:21 150

Una dintre cele mai profitabile rute aeriene pe care operează marile companii din această industrie, este cea cuprinsă între Aeroportul Internaţional John F. Kennedy din New York şi Aeroportul Heaththrow din Londra. Această rută a adus companiei aeriene British Airways venituri de aproape 1,2 mld. în perioada martie 2018-martie 2019, scrie CNBC.

Pe o altă rută profitabilă operează australienii de la Qantas, asigurând transportul între Melbourne şi Sydney, fapt care le-a adus 861 mil. dolari între martie 2018 şi martie 2019. Un alt jucător important este Unitded Airlines care a câştigat 689 mil. dolari, operând pe ruta San Francisco-Newark. De asemenea această companie a activat şi pe ruta care le-a adus celor de la British Airways 1,2 mld. dolari, însă americanii au reuşit să obţină de aici doar jumătate din veniturile câştigate de britanici, mai exact 662 mil. dolari.

Competiţia între marile companii aeriene este acerbă, motiv pentru care ele s-au orientat către rutele profitabile. Giganţii aerului au mizat pe aceste rute şi au început să investească masiv în acestea, pentru că doar în acest mod pot atrage clienţii din corporaţii care îngroaşă conturile companiei, mai scrie CNBC.

„Companiile care operează pe aceste rute nu vor permite niciunui competitor să intre pe teritoriul lor. Aceste companii sunt gata să lupte pentru clienţii lor şi nu vor permite anularea niciunui zbor” a declarat John Grant, vicepreşedinte OAG, o companie britanică de research pe segmentul de zboruri, aeroporturi şi companii aeriene.

Pentru a îşi maximiza veniturile tot mai multe companii combină strategia de zbor pe rutele profitabile cu comercializarea de servicii premium, iar giganţii aerului devin din ce în ce mai buni la asta.

Delta AirLines a declarat luna trecută că a reuşit să vândă peste 60% dintre locurile de la clasa întâi, spre comparaţie, în 2011 compania reuşise să comercializeze doar 13% din aceste locuri premium.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO