Business Internaţional

P&G a majorat preturile pe pietele emergente

07.08.2008, 20:46 19

Oficialii companiei Procter& Gamble au admis ca au fost fortati sa treaca la o majorare a preturilor fara precedent pentru clientii din pietele emergente, ca urmare a costurilor ridicate cu materia prima, scrie Financial Times. Compania asteapta sa vada efectele majorarii preturilor asupra cererii pe pietele emergente, unde vanzarile au avut o crestere organica de 10%, dublu fata de nivelul propus. Vanzarile nete au crescut cu 10%, ajungand la 21,3 mld. dolari (13,74 mld. euro). Castigurile nete au fost mai mari cu 33%, ajungand la 3 mld. dolari. P&G se asteapta la o crestere aditionala cu 3 mld. dolari a costurilor de productie a bunurilor de consum in noul an fiscal, care va fi compensata prin cresterile preturilor si prin eforturile de a reduce cheltuielile. Pe parcursul anului fiscal trecut, incheiat la 1 iulie, marjele brute de profit ale companiei au scazut pana la 51,3% in special din cauza preturilor mari ale materiilor prime.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO