Business Internaţional

Pentru că duce lipsă de meşteşugari, LVMH, imperiul francez al luxului, caută ucenici în SUA

Pentru că duce lipsă de meşteşugari, LVMH, imperiul...

Autor: Bogdan Cojocaru

04.12.2023, 00:00 41

LVMH prognozează că până la finalul anului 2025 deficitul său de angajaţi se va mări la 22.000, un nivel record, scrie Bloomberg. Două treimi din aceste poziţii reprezintă agenţi de vânzări din magazinele companiei şi angajaţi la hoteluri din întreaga lume. Treimea care a rămas sunt meşteşugari şi designeri. Cifra pare mică, dar aceşti oameni sunt mai importanţi pentru afacere şi compania trebuie să-i găsească. Produsele de lux vândute de LVMH sunt preţioase şi pentru că în mare parte sunt făcute de mână. Talentul meşteşugarului artist justifică preţurile uriaşe. LVMH încearcă să rezolve problema deficitului de angajaţi prin intensificarea unor programe de formare profesională cu scopul de a lansa carierele a mii de artizani în următorii ani. „Oamenii nu ştiu meserie“, spune Alexandre Boquel, care conduce programul de ucenicie al LVMH. „Trebuie să-i găsim şi să-i instruim.“ Cea mai mare parte a ucenicilor de acum ai LVMH sunt din Franţa, Italia şi Elveţia, iar compania se extinde în alte ţări, inclusiv în SUA, unde intenţionează să iniţieze mai multe proiecte pe lângă două programe Tiffany în desfăşurare. Deşi ucenicia este o modalitate tradiţională – şi încă obişnuită – de a forma muncitori în ţări precum Franţa, Germania şi Elveţia, ea  este mult mai puţin răspândită în SUA.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO