Business Internaţional

The Wall Street Journal ataca cu toate fortele piata reclamelor de lux detinuta de rivalul sau The New York Times

07.12.2008, 16:09 237

Saks, client al ziarului New York Times in ceea ce priveste publicitatea inca din 1924, a ales recent sa promoveze noul magazin Channel si costumele pentru barbati realizate pe comanda in paginile ziarului Wall Street Journal, scrie Bloomberg. Extinderea paginilor de stiri generale si noua revista de lifestyle a cotidianului au inceput sa atraga consumatorii cu venituri peste medie si sa creeze spatiu publicitar pentru retaileri, a declarat Milton Pedraza, CEO al Luxury Institute.

"Au devenit cu siguranta o parte semnificativa a publicitatii pentru marcile de lux, pozitie pe care anterior nu o ocupau", a declarat Pedraza, al carui grup de cercetare din New York analizeaza piata celor mai scumpe linii de bunuri si servicii. "In mod cert, au inceput sa fure dolari destinati publicitatii".
Brandul italian de vestimentatie Dolce & Gabanna si compania Louis Vuitton au inceput sa se promoveze prin intermediul cotidianului Wall Street Journal, pe masura ce proprietarul acestuia, Rupert Murdoch, in varsta de 77 de ani, intentioneaza sa surclaseze ziarul New York Times.
Ambele publicatii se confrunta pe o piata americana a publicitatii din ce in ce mai redusa, unde cheltuielile se vor contracta cu 6,8 procente in cursul anului viitor, pana la 150 mld. dolari (120 mld. euro), potrivit unor estimari realizate de Sanford C. Bernstein. Murdoch tensioneaza disputa intre cele doua cotidiane si prin intermediul internetului.
Compania New York Times si-a diminuat dividendele cu aproximativ trei sferturi, pe masura ce veniturile se prabusesc. Ziarul isi va "modera" cel mai probabil ratele de crestere a spatiului publicitar pentru anul viitor si ia in considerare acordarea unor discounturi in acest sens, a afirmat directorul departamentului de publicitate, Denise Warren.
"Avand in vedere ceea ce se intampla in economie, vrem sa fim precauti", a adaugat Warren.
The New York Times isi extinde de asemenea numarul paginilor cu continut financiar, a precizat redactorul-sef Bill Keller. In timp ce Keller a declarat ca cele doua ziare nu se afla in competitie "mano-a-mano", el poate mentiona peste 25 de subiecte de afaceri in care New York Times si-a invins rivalul in cursul anului curent.
"Cand cineva afirma ca este dispus sa cheltuiasca o gramada de bani pentru a deveni noua versiune a ziarului New York Times, trebuie sa ii urmaresti cu atentie", a declarat Keller. Wall Street Journal este primul cotidian pe care el il citeste in fiecare dimineata, dupa lecturarea ziarului New York Times.
Keller nu este singurul care ia in considerare atuurile concurentei. Michael Rooney, directorul financiar al Wall Street Journal, a precizat ca rasfoieste zilnic ziarul New York Times pentru a observa ce companii sunt promovate si pentru a da dispozitii angajatilor din cadrul departamentului de vanzari cu privire la contactarea potentialilor clienti.
Compania News Corp dispune de resurse suficiente pentru a investi in Journal, a afirmat John Janedis, analist pentru Wachovia Capital Markets. Times nu a fost chiar atat de agresiv.
"Daca recesiunea se va prelungi, va exista un razboi al publicitatii, castigat de cel care este mai dur", a completat Janedis.
Veniturile din publicitate aferente cotidianelor New York Times, International Herald Tribune si website-urilor lor s-au diminuat cu 15 procente in octombrie, pana la cifra de 113,9 milioane de dolari (91 de milioane de euro), a anuntat compania care le detine. Produsele de lux au echivalat cu 10 procente din vanzarea de publicitate.
News Corp nu a oferit informatii financiare despre Wall Street Journal. Wall Street Journal ofera discounturi doar pentru clientii noi care cumpara spatii publicitare vaste sau pentru contractarile repetate de spatii publicitare, a afirmat Rooney.
Publicatia isi va majora ratele de crestere a spatiului publicitar pe 2009 in baza extinderii numarului de pagini si de abonati, precum si datorita altor investitii, a completat Rooney. "Vom mari ratele pentru anul viitor, intrucat investim in produsul nostru".
Tirajul mediu al ziarului Wall Street Journal a crescut cu 2,4 procente in septembrie fata de perioada similara a anului precedent, atingand cifra de 1,4 milioane copii, potrivit Biroului de Audit al Tirajelor din SUA. New York Times a pierdut 5,5 procente, pana la 858.985 copii pe editie in baza acelorasi standarde.
"Avem dimensiuni duble fata de New York Times", a afirmat Robert Thomsons, redactorul-sef al cotidianului Wall Street Journal. "Suntem cu mult inainte si vom continua sa avansam".
In general, companiile din sectorul media au vandut spatii publicitare la preturi mult reduse pentru a-si incrementa veniturile, a afirmat Paul Silverman, director al departamentului media din cadrul agentiei de publicitate Team One. Silverman, care pune la punct politicile de marketing si care negociaza achizitiile de spatii publicitare pentru Lexus si Ritz-Carlton, a precizat ca se straduieste sa obtina discounturi pentru clientii sai.
Prima editie a revistei de lux a WSJ din septembrie si numarul ce va aparea in decembrie au atras 28 de noi companii care isi promoveaza bunurile sau serviciile in paginile revistei. Vanzarile de publicitate pentru produsele de lux in revistele cotidianului New York Times, care variaza de la domeniul modei pana la cel imobiliar, nu au fost afectate de lansarea de reviste a ziarului Wall Street Journal, a afirmat Warren. Reclamele aferente sectorului financiar s-au multiplicat de la inceputul lui august, a completat ea.
O reclama ce ocupa integral o pagina color in editia nationala a publicatiei Wall Street Journal costa 264.426 dolari (211.170 euro), in timp ce o pagina color in New York Times costa 193.800 dolari (154.700 de euro), incluzand un discount de 8 procente pentru pagini integrale.
Urmatorul camp de lupta ar putea fi internetul.
Keller a afirmat ca nu impartaseste abordarea competitionala a ziarului Wall Street Journal. New York Times se confrunta pe acest plan si cu revista de business a Conde Nast Portfolio, ziarul Los Angeles Times, posturile TV si website-urile de stiri. "Credeti-ma, viata mea ar fi mult mai simpla daca am purta o batalie cot la cot doar cu Wall Street Journal", a conchis Keller, redactorul-sef al New York Times.
 
Wall Street Journal
  • Tirajul mediu al Wall Street Journal a crescut cu 2,4 procente in septembrie fata de perioada similara a anului precedent, atingand cifra de 1,4 milioane de copii/zi.
  • O reclama ce ocupa integral o pagina color in editia nationala a publicatiei Wall Street Journal costa 264.426 dolari (211.17 euro).
 
New York Times
 
  • The New York Times a pierdut 5,5 procente, pana la 858.985 copii pe editie.
  • O pagina color in New York Times costa 193.800 dolari (154.700 euro), incluzand un discount de 8 procente pentru pagini integrale.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO