Business Internaţional

Uzina Mercedes din Ungaria: Investiţii de 800 mil. euro şi 11.000 de locuri de muncă pierdute de România

Uzina Mercedes din Ungaria: Investiţii de 800 mil. euro şi 11.000 de locuri de muncă pierdute de România

Foto AFP

02.04.2012, 00:03 1570

Mercedes-Benz provoacă pe câmpiile ungare su­premaţia BMW în sectorul automobilelor de lux, aşa descrie Bloomberg începerea producţiei uzinei Mercedes din oraşul ungar Kecskemet, o investiţie de 800 milioane euro care creează 800 de locuri de muncă la uzină şi alte 10.000 la furnizori şi de care ar fi putut beneficia România.

Mercedes-Benz a decis în iunie 2008 să construiască uzina de autovehicule în Ungaria, în condiţiile în care mai multe surse apropiate negocierilor indicau România ca fiind ţara preferată pentru acest proiect. România a pierdut investiţia deoarece "nu avea o infrastructură deosebit de bună", afirma în toamna anului 2010 ambasadorul Germaniei în România Andreas Von Mettenheim.

Uzina unde se produc autovehicule Mercedes B-Class reprezintă prima facilitate de asamblare a brandului din ulti­mii 15 ani şi, în opinia analiştilor, este probabil ultima fabrică auto majoră care va fi construită în Europa.

"Aceasta ar putea fi ultima uzină mare a unui constructor auto european în această regiune. Fabrica vine un pic mai târziu decât altele în Europa, care se confruntă cu supracapacitate. Pentru creştere şi expansiune constructorii auto mizează acum pe Asia şi America de Sud", a afirmat Carol Thomas, analist la LMC Automotive, citat de Bloomberg.

Livrările fabricii de la Kecskemet, prima uzină nouă de când compania a început să producă maşini în Alabama în 1997, vor fi dublate cu producţia fabricii germane Rastatt, care a trecut printr-un proces de extindere de 600 milioane euro pentru a putea face faţă cererii anticipate pentru autovehicule de dimensiuni mici.

Cele două centre vor avea o capacitate totală de 450.000 de autovehicule, echivalentul a 35% din vânzările anticipate pentru Mercedes în acest an, potrivit datelor IHS Automotive.

Kecskemet este totodată una dintre cele mai mari investiţii directe străine făcute în Ungaria, ţară împinsă de pieţe spre un bailout financiar. Fabrica Mercedes este considerată a fi printre cele mai mari dintre mai multe proiecte de dezvoltare derulate în Ungaria, printre care extinderea uzinelor aparţinând Audi şi Opel.

Începerea producţiei vine însă într-un moment dificil pentru piaţa auto europeană. Aici vânzările s-ar putea reduce în 2012 pentru al cincilea an consecutiv. În aceste condiţii, constructorii auto vor utiliza probabil doar 65% din capacitatea totală de producţie anul acesta, faţă de 71% anul trecut. Liniile de asamblare dezactivate ar putea construi 10 milioane de maşini.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO