Business Internaţional

VW a devenit cel mai mare producator auto dupa capitalizare

07.10.2008, 17:40 56

Actiunile Toyota Motor au coborat la cel mai scazut nivel din ultimii patru ani in cadrul sedintei de tranzactionare de ieri de la Tokio pe fondul ingrijorarilor din ce in ce mai apasatoare conform carora rata de crestere globala isi incetineste ritmul ca urmare a prabusirii pietei ipotecare din Statele Unite. Compania a cedat astfel pozitia de cel mai mare producator de automobile din lume dupa valoarea de piata rivalei germane Volkswagen, scrie Bloomberg.

Actiunile Toyota au pierdut 4,9%, pana la un pret de 3.710 yeni (26,4 euro), cea mai scazuta valoare inregistrata din martie 2004, valoarea companiei scazand la 124,3 mld. dolari (91,6 mld. euro). Volksvwagen, compania germana cu sediul la Wolfsburg, are o valoare de 127,5 mld. dolari (94 mld. euro), cucerind astfel pozitia de cel mai important producator de automobile la nivel mondial ca valoare de piata.
Actiunile companiei germane au urcat anul acesta cu 87% dupa ce Porsche a obtinut pachetul majoritar de actiuni, iar fondurile de hedging ce pariasera pe o scadere a pretului actiunilor VW au fost nevoite sa isi inchida pozitiile.
Toyota a pierdut teren pe piata din Statele Unite, unde vanzarile au scazut pe fondul cresterii pretului la carburanti, fapt ce a afectat cererea pentru modelul Tundra si pentru SUV-urile Sequoia.
"Industria auto trece printr-o perioada dificila", a afirmat Edwin Merner, presedintele Atlantis Investment Research din Tokio. "Toyota este bine pozitionata astfel incat sa poata supravietui, insa va fi afectata la fel ca toate celelalte."
Actiunile Toyota au suferit o pierdere de 56% de la maximul atins in februarie 2007, cand o actiune valora 8.340 de yeni (59,45 euro). Prin contrast, Volkswagen a obtinut cea mai mare valoare a actiunilor, 304 euro, pe 18 septembrie.
Vanzarile de automobile si de camioane usoare in Statele Unite au coborat in septembrie pentru a 11-a luna consecutiv, cea mai indelungata perioada de scadere din ultimii 17 ani, in conditiile in care criza financiara a provocat inasprirea conditiilor de creditare si reducerea consumului.
Vanzarile Toyota in Statele Unite au coborat cu 32% in septembrie, cel mai important declin inregistrat din 1987 incoace. Toyota a decis stoparea productiei de automobile Tundra si Sequoia pentru trei luni incepand cu luna august. Producatorul si-a redus totodata si previziunile privind vanzarile din 2009 pentru America de Nord de la 3 milioane de vehicule la 2,7 milioane.
"Toyota este un jucator global", a spus Merner. "Ar trebui sa iasa din aceasta situatie mai puternic ca oricand, cu o cota de piata chiar mai mare."

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO