Business sportiv

Radu Cimpoieru, marketing manager al CSU ASE: Vrem să creştem, să mă duc la un om pe stradă, să îl întreb dacă a auzit de CSU ASE şi el să zică da. Acolo vreau să ajungem.

Business sportiv. Radu Cimpoieru, student la Cibernetică la ASE, a ales să facă practica la clubul sportiv al universităţii şi nu la o companie de IT: Tânărul student, care a urmat şi cursurile de marketing sportiv ale Academiei Barcelona, este astăzi marketing manager al CSU ASE, club pe care vrea să îl facă cunoscut şi în afara universităţii

09.02.2024, 00:07 Autor: Miruna Diaconu

„Am practicat mai multe sporturi încă de când eram mic, dar mi-am umplut golul că nu am reuşit să ajung sportiv de performanţă prin a sta alături de sportivi de performanţă“

♦ CSU ASE este clubul sportiv al Academiei de Studii Economice din Bucureşti şi are secţii de baschet, volei, culturism şi şah.

Radu Cimpoieru, un tânăr student la Facultatea de cibernetică din cadrul Academiei de Studii Economice din Bucureşti, este marketing managerul clubului sportiv CSU ASE, clubul universităţii. La doar 22 de ani, Radu Cimpoieru se ocupă cu promovarea clubului sportiv şi îşi doreşte să îl facă cunoscut şi în afara universităţii.

Tânărul student a intrat în echipa clubului în urmă cu doi ani, când la facultate i se cerea să urmeze un stagiu de practică. Mulţi studenţi au ales una dintre companiile de IT recomandate de profesori, însă Radu Cimpoieru nu şi-a dorit să meargă către domeniul de dezvoltare software, a ales însă să facă practică în web design la clubul sportiv al universităţii.

„Eram obligat să fac ceva apropiat de domeniul meu, m-am dus la clubul sportiv, despre care am aflat de pe un anunţ afişat pe un ecran din facultate. Prima dată am reconstruit site-ul şi după am început să merg pe partea de marketing, să fac postări de social media, să schimb graficele. Am făcut rebranding complet între timp“, povesteşte Radu Cimpoieru.

Însă, el a căpătat experienţă încă din liceu, când a început să se ocupe de design grafic şi să realizeze materiale pentru paginile de social media ale liceului, precum afişe ale turneelor sportive din cadrul şcolii.

„Am continuat cu designul grafic  şi am găsit oportunitatea de voluntariat în cadrul CSM Târgu-Jiu, unde am fost social media manager“, spune el.

Colaborarea cu clubul din Târgu-Jiu s-a încheiat un an mai târziu pentru că era destul de limitat în ceea ce putea să facă.

Sportul, spune el, este o pasiune a sa încă de când era mic. A practicat mai multe sporturi, precum fotbal, baschet, volei, karate şi dansuri, însă nu a făcut performanţă.

„Am făcut multe sporturi când eram mic şi mi-am umplut golul că nu am reuşit să ajung sportiv de performanţă prin a sta alături de sporturi de performanţă. Acesta este un alt motiv pentru care am mers către marketingul sportiv“, spune el.

Mai mult, marketingul sportiv are o componentă pe care alte tipuri de marketing nu o au. Sportul, în general, are o bază de suporteri care vor fi acolo şi pentru victorii, şi pentru înfrângeri.

„Dacă nu intervin alţi factori, precum cei financiari, care să încheie activitatea clubului, nu se poate întâmpla nimic cu echipa, nu o poate da nimeni jos, ce încerci tu să construieşti acolo o să rămână. În schimb, la anumite produse poţi să faci nişte greşeli care să te coste şi să elimine produsul de pe piaţă“, explică el.

La ASE, pasiunea pentru marketing sportiv a crescut şi odată intrat în echipa CSU ASE, Radu Cimpoieru a decis să urmeze două cursuri ale Academiei Barcelona despre marketing sportiv. Fiecare curs a avut o durată de opt luni, iar ultimul l-a finalizat chiar în luna ianuarie a acestui an.

„Cred că cel mai important lucru pe care l-am învăţat în cadrul acestor cursuri a fost să mă concentrez foarte mult pe spectatorii care ar trebui să urmărească competiţiile. Să îi ţinem aproape, să îi ţinem la curent cu ce se întâmplă, că la un moment dat o să vină din curiozitate la un meci, iar data următoare s-ar putea să vină pentru a susţine echipa“, explică el.

Înainte să ocupe postul de marketing manager, Radu Cimpoieru spune că CSU ASE era foarte puţin promovat, existau câteva anunţuri pe ecranele din facultate privind medaliile obţinute de echipele sportive. Odată intrat în echipa clubului, el a hotărât să profite de rezultatele echipelor pentru a le promova mai mult în rândul studenţilor.

Pe lângă materialele expuse pe ecranele din facultate, Radu Cimpoieru se ocupă şi de postările pe social media, unde îşi doreşte să fie constant, pentru a atrage mai mulţi studenţi către sport, atât ca spectatori, cât şi ca jucători.

„Vrem să afle studenţii de noi pentru că pot veni şi ei la club să participe, chiar dacă în echipa de baschet nu prea sunt studenţi la ASE, pentru secţiile de şah şi culturism suntem în căutare continuă de studenţi. Sunt  circa 25.000 de studenţi care trec lunar prin ASE care, sper eu, să vadă graficele pe care le afişăm pe ecranele din facultate şi să vadă anunţurile de pe social media. E mai complicat să aduci jucători de şah, spre exemplu, dar noi nu căutăm persoane care să facă performanţă în şah, ci persoane dornice să se strângă o zi pe săptămână să joace şah“, spune Radu Cimpoieru.

Baschetul şi voleiul sunt cele mai populare sporturi ale clubului, fiind mai urmărite decât şahul sau culturismul, însă Radu Cimpoieru îşi doreşte să crească şi aceste sporturi din urmă.

Radu Cimpoieru se află în ultimul an de licenţă la Facultatea de Cibernetică din cadrul ASE şi îşi doreşte să urmeze un master pe marketing sportiv, însă, în România, nu are unde.

„Marketing-ul sportiv nu e popular în România pentru că nu ai unde să urmezi cursuri specializate, să faci studii în domeniu. O singură companie face cursuri o dată pe an, dar ei sunt singurii din toată România“, spune Radu Cimpoieru.

Cluburile de sport se concentrează prea puţin spre deloc pe marketingul sportiv, fără să înţeleagă beneficiile pe care le poate avea promovarea, spune tânărul. El este de părere că echipele sportive ar trebui să îşi aloce oameni de marketing şi să îi crească.

„Dacă nu au de la cine învăţa, sfatul meu e să crească singuri, în străinătate sunt multe cursuri online pe zona asta. Trebuie să înveţe bazele şi apoi vor învăţa prin practică. Eu am făcut o grămadă de greşeli, dar încerc să nu le mai repet“, spune el.

După absolvirea facultăţii din cadrul ASE, Radu Cimpoieru îşi doreşte să continue pe postul de marketing manager din cadrul clubului sportiv al universităţii. Unul dintre obiectivele sale este de a face cunoscut clubul sportiv în afara universităţii.

„Vrem să creştem, să mă duc la un om pe stradă, să îl întreb dacă a auzit de CSU ASE şi el să zică da. Acolo vreau să ajungem“, conchide Radu Cimpoieru.

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Superbet