Cele mai responsabile companii

Cele mai responsabile companii din România. Flavia Popa, secretar general, BRD - Groupe Société Générale: Finanţarea verde şi proiectele de CSR în zona de cultură, sport şi educaţie sunt esenţiale atunci când vorbim despre responsabilitate

25.02.2022, 00:05 Autor: Alexandra Matei

♦ Anul trecut, BRD a acordat cel mai mare credit verde din istorie, către Hidroelectrica, în valoare de 257 mil. euro ♦ Pe partea de persoane fizice, banca îşi propune să crediteze tot ce presupune habitate verzi, infrastructură sau maşini electrice ♦ În ultimii cinci ani, BRD a investit peste 4 mil. euro în programe de cultură pentru noua generaţie.

Băncile mari, cum este BRD - Groupe Société Générale, au datoria de a susţine economia românească şi, totodată, prin prisma conceptului de ESG, şi comunităţile în care activează şi să fie responsabile faţă de gene­raţiile care vin din urmă, a spus Flavia Popa, secretar general al BRD - Groupe Société Générale, în cadrul emisiunii Cele mai responsabile companii din România, un proiect ZF şi BM susţinut de BAT România.

În acest context, ea consideră că finanţarea prin intermediul creditelor verzi, atât pentru persoane fizice, cât şi pentru companii, dar şi proiectele de CSR în zona de cultură, sport şi educaţie sunt esenţiale.

„O bancă mare, precum BRD, are datoria să susţină economia românească. Acesta este un alt lucru pe care noi îl avem în minte. În ceea ce priveşte zona de ESG, consider că o bancă, prin rolul ei istoric, trebuie să susţină comunităţile în care acti­vează, astfel că trebuie să fim responsabili pentru viitor, faţă de generaţiile care vin, pentru că ei sunt oglinda noastră. Vedem tot mai mult tânăra generaţie profund şi real îndreptată spre zona de mediu“, a explicat Flavia Popa.

„Peste 60% din tinerii de astăzi se preocupă de ce va fi mâine. De asemenea, marile companii sunt deja orientate din ce în ce mai mult spre aceste zone“, a explicat aceasta.

Astfel, finanţarea verde, una dintre direcţiile de sustenabilitate în care se îndreaptă BRD - Groupe Société Générale, este astăzi o necesitate, o obligaţie şi ceva fără de care nu putem merge înainte, consideră secretarul general al societăţii.

Flavia Popa susţine că este nevoie ca în economia românească să se instituie acest tip de finanţare sustenabilă. Pentru bănci, ea este o oportunitate şi o obligaţie să se uite atent la businessurile pe care le finanţează, la riscurile ESG şi, totodată, este esenţial să îşi aleagă acei parteneri care iau în calcul, la rândul lor, aceste riscuri.

De asemenea, băncile trebuie să se uite la ce folosesc banii pe care îi oferă şi să se asigure că impactul lor este unul sustenabil.

„Ne-am preocupat de subiectul acesta şi prima dovadă este că, anul trecut, BRD a acordat cel mai mare credit verde din istorie, către Hidroelectrica, în valoare de 257 mil. euro.“

Pe partea de persoane fizice, mai adaugă aceasta, banca se uită la zona de citadin, astfel că încearcă să crediteze tot ce presupune habitate verzi, infrastructură sau maşini electrice.

Un alt subiect demn de urmărit, mai spune Flavia Popa, este amprenta de carbon, atât a băncii, cât şi a celor pe care îi finanţează, iar în funcţie de acest aspect, se ia decizia de finanţare. „Genul acesta de criteriu este pe cale să devină obligatoriu“, a subliniat ea.

Sustenabilitatea înseamnă, pe de altă parte, şi acţiuni constante şi perseverenţă, astfel încât anumite lucruri să se îmbunătăţească. În acest context, BRD - Groupe Société Générale a identificat acele zone în care există potenţial de dezvoltare şi care ar putea avea un impact semnificativ pentru generaţiile viitoare.

Cultura a fost una dintre zonele identificate, menţionează Flavia Popa. În ultimii cinci ani, estimează ea, banca a investit peste 4 mil. euro în programe de cultură pentru noua generaţie.

„Din punctul nostru de vedere, cultura ne arată de unde venim şi ne dă o direcţie unde ar trebui să mergem. Nu putem vorbi de dezvoltare şi de viitor, fără să faci cumva ca artele şi cultura să fie accesibile oamenilor. Cred că în ultimii cinci ani am investit peste 4 mil. euro în programe de cultură pentru noua generaţie.“

Câteva proiecte din acest domeniu, susţinute de BRD - Groupe Société Générale, au fost Scena 9, peste 50 de concerte organizate anual în toate regiunile, în oraşe mari, mici şi în mediul rural, dar şi programe dedicate teatrului.

Pe lângă zona de cultură, mai adaugă secretarul general al băncii, proiectele de CSR s-au concentrat pe partea de educaţie, sport şi mediu.

În continuare, susţine Flavia Popa, proiectele de dezvoltare ale băncii, pe lângă businessul de bază, rămân în aceleaşi zone, întrucât ea consideră că educaţia, cultura, sportul, mediul, dar şi tehnologia au cea mai mare importanţă pentru România în acest moment.

Totodată, BRD - Groupe Société Générale îşi propune să iasă, prin intermediul acestor iniţiative, cât mai mult din oraşele mari şi să fie din ce în ce mai prezent în oraşe şi mai mici din România.

Flavia Popa consideră că atunci când vine vorba despre proiecte de CSR în rândul companiilor, nu se rezumă totul doar la partea financiară, chiar dacă există, prin reglementările actuale, anumite praguri privind profitul companiilor care vor să investească în astfel de iniţiative.

„Trebuie să te raportezi la strategiile pe care le ai, la nevoile pe care societatea le are şi la ceea ce ai de oferit. Nu este doar despre bani. Companiile ar trebui să aloce, în primul rând, interes şi pasiune“, a conchis ea.

 O campanie editorială realizată de Ziarul Financiar şi Business MAGAZIN cu susţinerea 

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea

Business Magazin și Lidl