Companii

Afacerile cu tricourile de fotbalisti incep sa conteze pentru importatorii Nike si Lotto

06.02.2004, 00:00 54



La doar o ora dupa ce il prezentase oficial pe David Beckham, cel mai nou membru al echipei sale, clubul de fotbal Real Madrid vanduse deja 200 de replici ale tricoului cu numarul 23, pe care urma sa il poarte starul britanic. Sase ore mai tarziu, se vandusera 8.000 de tricouri, fiecare la un pret de aproape 90 de euro.



Ce afaceri se fac in Romania cu replicile tricourilor si echipamentelor "idolilor" de pe gazon?



Steaua si Dinamo, primele echipe din campionatul romanesc reusesc sa depaseasca cele sase ore de vanzari ale tricoului Becham doar impreuna si pe perioada unui an intreg: cele doua cluburi au vandut 9.000 tricouri anul trecut.



Tricourile celor doua cluburi sunt vandute propriu-zis de catre importatorii in Romania a marcilor Nike (furnizorul echipamentului pentru Steaua) si, respectiv, Lotto (furnizorul de la Dinamo).



Vanzarile replicilor tricourilor oficiale Steaua, realizate exclusiv pentru clubul bucurestean de catre producatorul de echipament sportiv american Nike, sunt in crestere sustinuta.



"Anul trecut am vandut 2.500 de tricouri replica Steaua, iar pentru acest an estimam vanzari de 4.000 de tricouri", spun reprezentantii Elmec Romania, importatorul oficial al produselor marcii americane Nike pe piata romaneasca.



Principala problema in cresterea si mai puternica a vanzarilor este, potrivit importatorului Nike, piata paralela. "Un tricou original Steaua costa 1,1 milioane lei", spun reprezentantii Elmec Romania, in timp ce un tricou piratat se gaseste prin piete cu 100.000-200.000 de lei.



"Vanzarile de tricouri Steaua pe care le-am realizat au fost in a doua parte a anului trecut si in prima parte a acestui an mai mari decat anticipam, intregul stoc de tricouri fiind epuizat", mai spun reprezentantii importatorului Nike.



Cele 4.000 de tricouri pe care le vinde Nike in actualul campionat, care se va incheia la sfarsitul primaverii, valoreaza mai bine de 110.000 de euro, adica aproape 2% din totalul vanzarilor Nike din Romania.



"Anul acesta vom deschide si un magazin dedicat impreuna cu clubul Steaua unde vom vinde pe langa tricouri si sorturi, treninguri sau alte elemente care fac parte din echipamentul de joc al Steaua", completeaza reprezentantii Elmec Romania.



Celalalt mare club bucurestean, Dinamo, are deja un magazin propriu la intrarea pe stadion, ceea ce se traduce in vanzari mai mari de echipamente.



"Anul acesta estimam ca se vor vinde 5.000 de tricouri, 5.000 de sorturi si 2.000 de treninguri, toate fiind replici ale echipamentului de joc al Dinamo", spun reprezentantii Sport System Development (SSD), importatorul producatorului italian Lotto, cel care are contract de sponsorizare cu clubul bucurestean.



Echipamentele Dinamo vor contribui cu 250.000 de euro (aproape 4%) la vanzarile grupului italian in Romania.



Vanzarile de echipament dedicat fotbalului ale celor doi producatori sunt insa mai mari. Daca Steaua este sponsorizata direct de Nike, importatorul din Romania al marcii este sponsorul altei echipe bucurestene, National.



La randul sau, importatorul Lotto are anumite contracte de sponsorizare cu sase echipe de fotbal din divizia A si alte sapte din divizia B, Dinamo avand incheiat contractul de sponsorizare direct cu producatorul italian.



"In afara Dinamo este vorba de contracte de sponsorizare partiala, in sensul ca aceste cluburi cumpara de la noi echipamentul de joc, insa primesc gratuit, spre exemplu, echipamentul pentru antrenament" explica reprezentantii SSD.



Cluburile straine sunt la randul lor in atentia microbistilor romani. "Anual vindem pe piata romaneasca si 1.000 de tricouri replica ale marilor echipe de fotbal. Cele mai importante sunt Juventus Torino, Inter Milano, Manchester United , FC Barcelona sau cele ale echipei nationale ale Braziliei" completeaza oficialii Elmec Romania.
ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO