Retailerul german Kaufland, prezent pe plan local cu 120 de hipermarketuri, şi-a majorat cifra de afaceri în prima jumătate a anului 2018 cu aproape 9%, până la 5,1 mld. lei. În acest context, dacă se va menţine ritmul de creştere până la finalul anului, businessul retailerului german se îndreaptă către 11 mld. lei.
Anul trecut Kaufland a obţinut afaceri de 10,1 mld. lei, plus 4%. În primul semestru din 2018 compania şi-a dublat ritmul de creştere, arată datele publice.
Creşterea vine în principal din apetitul de consum al românilor, mai exact din orientarea acestora către produse mai scumpe. Creşterea puterii de cumpărare din ultimii ani îi determină pe consumatori să se orienteze mai mult către articole bio, proaspete sau chiar către produse de nişă precum cele fără lactoză sau fără gluten. De altfel, Kaufland şi-a upgradat 10% din sortiment (a înlocuit produsele existente cu unele de pe un segment superior de preţ), un total de 1.500 de articole în special cele proaspete, eco-bio, dar şi cele de la vitrina asistată sau cele de nişă. Astfel, a crescut valoarea coşului de consum fără ca numărul de articole să crească.
Grupul german este liderul pieţei locale de comerţ alimentar cu un total de 120 de magazine dintre care 4 deschise în acest an.
Expansiunea a susţinut mai puţin creşterea businessului, numărul deschiderilor fiind sub cele estimate în condiţiile în autorizaţiile de construire au fost obţinute cu întârziere.