Companii

Air France KLM: In noiembrie a fost primul semnal negativ pe piata

Air France KLM: In noiembrie a fost primul semnal negativ pe piata

Alexandru Dobrescu, directorul pentru Romania al Air France KLM: Bugetul nostru din 2009 prevede cresteri pe piata locala, dar suntem gata sa ne reconsideram acest buget in functie de mediul economic

05.01.2009, 17:34 107

Air France KLM, unul dintre cei mai importanti operatori aerieni de pe piata locala, a inregistrat anul trecut un avans de 10% al traficului pe ruta Bucuresti-Paris si de 6% pe Bucuresti-Amsterdam si ia in calcul extinderea pe alte rute, desi pe piata au aparut primele semnale negative.

"Este greu de spus ce se va intampla cu piata aeriana. In luna octombrie a fost primul semnal de incetinire, iar in noiembrie a fost primul semnal negativ pentru ca valoarea biletelor contorizate prin sistemul IATA (Asociatia Internationala a Transportatorilor Aerieni) a inregistrat o scadere", a spus Alexandru Dobrescu, directorul pentru Romania al
Air France KLM.
Compania aeriana nu furnizeaza informatii legate de cifra de afaceri din Romania sau de marja de profit, insa potrivit estimarilor ZF bazate pe cota de piata anuntata de companie, Air France KLM ar trece in 2008 de un rulaj de peste 50 de milioane de euro.
Air France opereaza in prezent, in code share cu TAROM, cinci zboruri zilnice din Bucuresti catre Paris (trei sunt operate de Air France si doua de compania nationala), in timp ce KLM are trei zboruri zilnice dinspre capitala Romaniei catre cea a Olandei. Cresterea inregistrata de companie in 2008 a fost una organica, intrucat numarul de curse a ramas acelasi.
"Gradul de ocupare a crescut in 2008 cu 2% pentru zborurile KLM pe piata locala, iar pe perioada de vara nivelul gradului de ocupare a depasit 90%. Totodata, in ceea ce priveste Air France, am inregistrat o crestere de 3% a gradului de incarcare in conditiile in care numarul de zboruri saptamanale s-a pastrat, dar s-a operat cu aeronave mai mari", a spus Dobrescu, care a precizat ca aceste cresteri au venit nu numai din traficul de business, ci si din calatoriile de vacanta.
"Romanii au inceput sa calatoreasca mai mult in Franta si s-a dezvoltat segmentul de calatorii la sfarsitul saptamanii", a spus el. Totodata, nu numai Parisul si Amsterdamul au incurajat cresterea traficului, ci si orase de destinatie din America sau Asia.
"Peste 80% dintre cei care calatoresc cu noi pe ruta Bucuresti-Amsterdam nu se opresc in capitala Olandei, principalele destinatii finale fiind alte orase din Europa, America si Asia", a spus Dobrescu, precizand ca in cazul rutei Bucuresti-Paris ponderea pasagerilor de conexiune este de 60%.
In timp ce anii trecuti au fost de consolidare, 2009 ar putea fi un an de extindere prin noi curse care vor fi operate in parteneriat cu TAROM, care a anuntat deja intentia de a opera impreuna cu Air France KLM zboruri dinspre Bucuresti catre Lyon, precum si din Cluj spre Paris.
"Face parte din planurile noastre sa introducem noi zboruri si luam in calcul un code share cu TAROM de la Cluj la Paris, zbor ce va fi introdus in sezonul de vara", a spus Dobrescu.
Prin introducerea de zboruri de la Cluj, Air France KLM bifeaza prima destinatie in afara Capitalei, dupa ce ani la rand compania a preferat sa creasca miza pe Bucuresti.
"Ne-am uitat si noi la fel ca si alte companii de pe piata la orasele din afara Bucurestiului, dar pana in prezent am preferat sa ne axam pe Capitala pentru ca 80% din zborurile din Romania pleaca de aici. Preocuparea mea majora a fost sa ne intarim prezenta pe zborurile cu plecare din Bucuresti, desi credem in continuare in potentialul provinciei", a precizat Dobrescu. Aceste planuri i-au determinat pe reprezentantii Air France KLM sa isi bugeteze noi cresteri pentru 2009.
"Deocamdata la nivelul Air France KLM nu s-a observat o diminuare a ritmului de crestere, dar trebuie sa fim atenti la schimbari pentru ca exista companii care isi reduc bugetele de calatorie si acest lucru se va rasfrange asupra industriei. Bugetul nostru din 2009 prevede cresteri pe piata locala, dar suntem gata sa ne reconsideram acest buget in functie de mediul economic. Depinde foarte mult de modul in care se va reflecta criza", a spus directorul pe Romania al Air France KLM.

 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO