Companii

Alstom Transport: Vom analiza o eventuala participare la privatizarea Electroputere

08.05.2006, 00:00 64

Compania Alstom Transport, parte a grupului industrial francez Alstom, va analiza conditiile pe care autoritatile de la Bucuresti le vor stabili pentru privatizarea Electroputere Craiova, a carei vanzare a esuat in repetate randuri, a declarat la finele saptamanii trecute Charles Carlier, Senior Vice President al Alstom Transport, responsabil de operatiunile din Europa de Sud, regiune care include si Romania.

Reprezentantii Alstom afirma ca intentioneaza sa-si extinda operatiunile pe piata materialului rulant in Romania, lucrand chiar la un plan de afaceri in acest sens.

"Suntem deschisi oricarei oportunitati. Avem un contract cu Metrorex, avem contracte cu CFR. Vrem sa participam la proiectele din sectorul cailor ferate si al metroului. Ne intereseaza, de asemenea, proiectele care vizeaza modernizarea tramvaielor. Avem in portofoliu un producator de tramvaie", spune Charles Carlier.

Alstom activeaza pe piata din Romania cu operatiuni directe din anii ''90, fiind furnizori de echipamente si servicii pentru companiile de pe piata de energie si din industria feroviara.

"Romania este o piata cu viitor. Noi ne concentram si vrem sa crestem operatiunile in zona Turcia - Grecia - Bulgaria - Romania. In Romania, vom fi atenti la orice oportunitate apare pe piata, dar depinde mult de autoritati ce proiecte au", a comentat Philippe Mellier, presedintele Alstom Transport.

Alstom Transport concureaza pentru comenzi pe piata romaneasca cu alti giganti ai industriei la nivel international - Siemens (Germania), Bombardier (Canada) sau cu americanii de la Electro Motive Diesel (EMD).

Afacerile Alstom Transport in Romania se situeaza acum la nivelul de 20 de milioane de euro pe an si sunt pe profit, au mentionat reprezentantii companiei. Alstom Transport Romania numara circa 1.200 de angajati.

Francezii au din 2003 in derulare un contract pe 15 ani, care vizeaza asigurarea mentenantei pentru parcul rulant al Metrorex. Valoarea contractului se ridica la 240 mil. euro. O alta comanda derulata de Alstom este modernizarea si reparatia a 100 de vagoane pentru CFR, contract estimat de partea franceza la 50 mil. euro.

Compania franceza a prezentat sistemul de semnalizare feroviar ERMTS (Sistemul European de Management al Traficului pe Calea Ferata - n.r.).

Noul sistem vizeaza operarea retelei de cai ferate din Uniunea Europeana ca o piata feroviara unica, si nu ca zeci de sisteme diferite, fiecare tara avand acum propriul sistem de semnalizare. Astfel, un tren care ajunge la granita cu alt stat nu trebuie sa mai schimbe locomotiva pentru a putea rula pe calea ferata a statului vecin, cum se intampla acum.

"Romania are si ea nevoie de tehnologia EMRTS. Altfel, CFR va avea probleme cu trenurile, cand vor incerca sa treaca granita catre alte state", afirma Carlier.

Estimarile indica un cost al proiectului la nivelul UE de 5 mld. euro in 10 ani, din care Comisia Europeana vrea sa finanteze 50%.

Piata mondiala a semnalizarilor feroviare este estimata la 6,2 mld. euro in 2005, din care 16% este ponderea EMRTS. adrian.mirsanu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO