Companii

Analiză ZF. A doua sau a treia oară-i cu noroc? De ce revin marile branduri de modă sau HoReCa pe piaţa din România după ce au eşuat cel puţin o dată?

Boss, un brand german din segmentul premium, se află la al treilea francizat local. Acesta are franciza de cinci ani şi continuă dezvoltarea, cel mai recent în Palas Iaşi.

Boss, un brand german din segmentul premium, se află la al treilea francizat local. Acesta are franciza de cinci ani şi continuă dezvoltarea, cel mai recent în Palas Iaşi.

Autor: Cristina Roşca

27.10.2023, 00:07 402

Cel mai recent exemplu de revenire pe plan local este cel al mărcii italiene de modă Stefanel, dar în realitate există mai multe cazuri, de la lanţul de restaurante Burger King la brandul de fashion Boss (cunoscut anterior ca Hugo Boss) Există însă şi nume care, deşi îşi încearcă norocul a doua sau a treia oară, tot nu reşesc să cucerească consumatorul, iar La Perla, o marcă de lenjerie intimă de lux, e doar un exemplu. Debenhams e un altul.

România a atras în cele trei decenii de capitalism câteva mii de mărci internaţionale din domenii variate, de la modă la comerţ alimentar şi de la bricolaj la HoReCa.

Unele dintre acestea sunt bine ancorate în realitatea locală, având ani buni de existenţă continuă. Altele însă nu au reuşit să cucerească publicul local şi au fost nevoite să iasă din joc, cel puţin temporar. Din raţiuni financiare de cele mai multe ori, fie la nivel local, fie acasă, pe plan internaţional, o serie de branduri străine şi româneşti de retail au decis să părăsească „ringul“, adică piaţa locală.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO