Companii

Analiză ZF. Cum a ajuns comerţul online din prinţ, cerşetor? Apetitul pentru shopping virtual a scăzut în 2022, februarie fiind ultima lună cu vânzări pe plus. În pandemie, ritmul de creştere ajungea şi la 40%

Analiză ZF. Cum a ajuns comerţul online din prinţ,...

Autor: Cristina Roşca

11.11.2022, 14:00 765

♦ În fiecare din ultimele şapte luni, cifra de afaceri din comerţul online cu amănuntul a scăzut faţă de aceeaşi lună din 2021, declinul variind între 1,2 şi 12,4% ♦ Spre comparaţie, consumul privat în ansamblul său a fost pe plus în fiecare dintre lunile martie-septembrie 2022 ♦ Ce putere mai au campaniile de Black Friday să inverseze trendul?

Vânzârile retailerilor online au scăzut în septembrie 2022 pentru a şaptea lună consecutiv, de­cli­nul an la an (faţă de aceeaşi lună a anului trecut) fiind de 3,7%. Spre comparaţie, retailul în ansamblul său a avut în aceeaşi primă lună de toamnă o evoluţie bună, vânzările în volum crescând cu 2,5% în serie brută, con­form datelor de la Institutul Naţional de Statistică.

Datele INS privind cifra de afaceri în comerţul cu amănuntul, cel mai im­portant indicator pentru consumul privat, se referă la vânzările în volum, nu la cele în valoare, care pot fi trase în sus în mod artificial de creşterile de preţ din 2022.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO