♦ Lefties, brand al grupului Inditex, proprietarul Zara, şi Primark sunt unele dintre cele mai importante nume din moda mondială care au intrat recent pe piaţa locală ♦ Este interesant de remarcat că îşi pun România pe hartă nu doar mărci din Occident, ci şi din ţări precum Ucraina – Gorgany (echipamente sportive) sau Turcia - Jimmy Key, Suwen Lingerie.
În ultimii doi ani, pe piaţa locală de modă, echipamente sportive, accesorii şi cosmetice, şi-au făcut loc 15 retaileri străini mari, în frunte cu Lefties, Primark, Crocs, FootLocker şi HalfPrice. Unele companii au venit direct, altele în franciză. Unele companii au deschis acum primele magazine monobrand, deşi înainte brandul era prezent în unităţi multibrand. Unele reţele au intrat în offline după ce aterior testaseră piaţa în online, în timp ce altele au pariat simultan pe ambele canale. Indiferent de strategia aleasă, 15 nume noi au intrat în lupta pentru cele circa 5 mld. euro pe care românii le cheltuie pe îmbrăcăminte, încălţăminte, cosmetice sau alte produse similare.
Valoarea pieţei a fost calculată de ZF, pe baza datelor de la Registrul Comerţului, pornind de la CAEN-urile 4751 - Comerţ cu amănuntul al textilelor, în magazine specializate; 4764 - Comerţ cu amănuntul al echipamentelor sportive, în magazine specializate; 4771 - Comerţ cu amănuntul al îmbrăcămintei, în magazine specializate; 4772 - Comerţ cu amănuntul al încălţămintei şi articolelor din piele, în magazine specializate; 4775 - Comerţ cu amănuntul al produselor cosmetice şi de parfumerie, în magazine specializate şi 4782 - Comerţ cu amănuntul al textilelor, îmbrăcămintei şi încălţămintei efectuat prin standuri, chioşcuri şi pieţe.