Companii

ANALIZĂ ZF. Paradoxul mărcilor private: lumea le cumpără pentru că sunt mai ieftine, dar ele s-au scumpit mai mult decât brandurile. Ce zic retailerii? Niciunul nu răspunde. În primele nouă luni din 2023, în medie, produsele de brand din piaţa de FMCG s-au scumpit cu 21,1%

Mărcile private ale retailerilor au reuşit să câştige poziţii de forţă în anumite segmente ale pieţei de FMCG, existând categorii precum carne şi peşte, lactate, hrană pentru animale sau fructe şi legume îngheţate unde cota de piaţă sare de 20-25%.

Mărcile private ale retailerilor au reuşit să câştige poziţii de forţă în anumite segmente ale pieţei de FMCG, existând categorii precum carne şi peşte, lactate, hrană pentru animale sau fructe şi legume îngheţate unde cota de piaţă sare de 20-25%.

Autor: Cristina Roşca

27.01.2024, 15:57 903

Preţurile mărcilor private au crescut cu 24,4% ♦ Mărcile private dezvoltate de retaileri au ajuns la finalul lunii septembrie a anului trecut să aibă 18,5% din piaţa bunurilor de larg consum, iar cota lor creşte constant ♦ Anual, românii cheltuie 5 - 5,5 mld. euro pe articole ce poartă nume precum Pilos, Gusturi Româneşti, K-classic şi Boni.

Mărcile private ale marilor retaileri au câştigat tot mai mult teren în piaţa bunurilor de larg consum în ultimii ani, dar cu preponderenţă în 2022 şi 2023, perioadă marcată de o inflaţie record şi de scumpiri pe bandă rulantă.

Motivul pentru care produsele care poartă nume precum Aro, Auchan şi Tex şi-au găsit tot mai des locul în coşul de cumpărături al românilor îl reprezintă preţul, care este cu 20-30% mai mic, de regulă, decât cel al brandurilor consacrate. De altfel, aceasta a fost încă de la început strategia de comunicare a lanţurilor de comerţ modern - care au dezvoltat constant noi şi noi mărci, noi şi noi produse, acoperind toate categoriile de piaţă şi de preţ - preţul mai mic.

Totuşi, astăzi, într-o perioadă în care lumea le cumpără pentru că sunt mai ieftine, ele s-au scumpit mai mult decât brandurile, arată o analiză a companiei de cercetare de piaţă NielsenIQ.

„O practică utilizată de români pentru a gestiona bugetele gospodăriei a fost cumpărarea produselor marcă privată, ridicând astfel cota de piaţă a acestor produse la 18,5% în trimestrul al treilea din 2023. Anul trecut însă, preţurile produselor marcă privată au crescut accelerat faţă de branduri. Astfel, 75% dintre categoriile de produse private label au înregistrat creşteri în valoare în primele nouă luni din 2023, în timp ce doar 48% dintre produsele private label au crescut şi în volum“, spun analiştii NielsenIQ.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO