Companii

Antonio Iervolino, MyAir: Cursele spre Spania si Franta vor dubla numarul de pasageri

Antonio Iervolino, MyAir: Cursele spre Spania si Franta vor dubla numarul de pasageri

Click pentru imaginea marita

21.03.2007, 19:42 30

MyAir, unul dintre principalii operatori low-cost de pe piata locala, estimeaza pentru acest an dublarea numarului de pasageri, pe baza cresterii numarului de curse catre Italia, dar si pe baza introducerii de zboruri din Bucuresti catre destinatii din Spania si Franta, spune Antonio Iervolino, reprezentantul MyAir in Romania.
"Anul trecut MyAir a transportat 220.000 de pasageri pe ruta Romania - Italia. Avand in vedere cresterea destinatiilor, preconizam o dublare a numarului de pasageri", a spus Antonio Iervolino.
Astfel, compania italiana MyAir ar putea transporta in acest an 440.000 de pasageri, in conditiile in care cel mai mare operator low-cost de pe piata, Blue Air, a transportat anul trecut 400.000 de pasageri.
Rezultatele din primele doua luni ale anului sunt favorabile atingerii numarului de pasageri bugetat. Astfel, traficul pe cursele in si dinspre Romania a crescut cu 70% in perioada ianuarie februarie din acest an fata de acelasi interval din 2006, observandu-se si o crestere de 10% a numarului de pasageri dupa integrarea in UE.
In momentul de fata, compania opereaza 31 de curse pe saptamana, toate spre orase din Italia, urmand ca pana la sfarsitul anului numarul de curse sa ajunga la peste 60.
Astfel, din 15 martie compania a introdus trei curse saptamanale catre Bari, iar din iunie va mai introduce trei destinatii noi, Barcelona, Paris si Ibiza. Pana la integrarea in Uniunea Europeana si aplicarea reglementarii open-sky o companie aeriana din Italia nu putea sa opereze curse decat dinspre sau spre tara de provenienta.
Odata cu integrarea, companiile sunt libere sa opereze curse intre orice alte tari din Europa. "Vom avea patru curse pe saptamana catre Barcelona (Spania), precum si patru curse spre Paris (Franta). Totodata, vom introduce si trei curse spre Ibiza (Spania)", a precizat Iervolino.
In afara de MyAir, pe destinatia Barcelona (Spania) mai opereaza din Bucuresti low-cost-urile Blue Air si Wizz Air, spre Paris mai opereaza doar low-cost-ul Blue Air, in timp ce spre destinatii din Italia opereaza atat Blue Air (spre Torino, Milano, Verona, Bologna si Roma), cat si Sky Europe si Wizz Air (spre Roma), potrivit informatiilor furnizate de site-urile companiilor.
Astfel, concurenta intre operatorii aerieni din Romania este din ce in ce mai intensa, acestia oferind mai multe alternative de preturi scazute pe aceeasi destinatie.
MyAir a introdus de la an la an un numar din ce in ce mai mare de curse, datorita traficului mare inregistrat.
"In Romania, MyAir a debutat cu zboruri catre Venetia si Milano (Orio Al Serio) pe 17 decembrie 2004. Datorita potentialului mare, in primul rand pentru traficul de business, dar si pentru cel etnic si turistic in septembrie 2005 am introdus curse catre Napoli, iar in aprilie 2006 am adaugat pe lista destinatiilor MyAir si Roma. A urmat apoi la sfarsitul anului trecut Catania, iar la inceputul lui 2007 Miano Malpensa", a mai spus Iervolino.
Totodata, compania ia in calcul si introducerea unei rute interne, insa nu a luat deocamdata o decizie in acest sens. Cu toate acestea, este singura companie straina care si-a anuntat intentia de a opera curse interne.
MyAir are un grad de ocupare mediu de peste 75%, printre destinatiile cu cel mai mare grad de incarcare fiind Milano Orio Al Serio cu 79%, Catania cu 76% si Milano Malpensa cu 73%. Cele mai multe bilete MyAir sunt vandute prin agentiile proprii.
Pe piata locala a transporturilor aeriene, numarul operatorilor low-cost este in crestere. Pe langa Blue Air, Sky Europe, MyAir sau Wizz Air care sunt deja pe piata incepand cu 25 martie va mai opera si compania Germanwings pe ruta Bucuresti-Koln, precum si compania spaniola Click Air, ale carei curse dinspre si spre Romania vor fi lansate incepand cu luna mai. Totodata, in perioada urmatoare ar mai putea intra pe piata Easy Jet, Ryan Air sau Air Berlin.
Astfel, companiile low-cost au cresteri rapide, atragand un numar din ce in ce mai mare de pasageri, multe dintre ele dublandu-si traficul de la an la an.
In acelasi timp se observa si o intensificare a concurentei, atat pe plan intern, cat si international.
Astfel, pe plan international, multe companii aeriene de linie regulata si-au anuntat intentia de a opera si zboruri ieftine. Astfel, operatorul franco-olandez de zboruri Air France KLM intentioneaza sa infiinteze o companie aeriana low-cost, in timp ce Lufthnsa si-a luat deja aceasta masura prin infiintarea Germanwings.

MyAir in cifre
Compania a transportat 220.000 de pasageri anul trecut pe ruta Romania-Italia
In acest an se asteapta o dublare a numarului de pasageri spre si dinspre Romania
Compania opereaza in acest moment 31 de curse pe saptamana MyAir va depasi 60 de curse pe saptamana pana la sfarsitul anului

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO