Companii

Antreprenori locali. Eliodor Apostolescu, pufuleţii Gusto: Multă vreme am simţit că suntem dezavantajaţi la export pentru că suntem din România. Astăzi, brandul românesc are prezenţă pe 50 de pieţe

Antreprenori locali. Eliodor Apostolescu, pufuleţii...

Autor: Cristina Roşca

14.03.2024, 00:07 2478

Eliodor Apostolescu, proprie­tarul companiei PhoenixY, cea care deţine în portofoliu brandul de pufuleţi Gusto, spune că astăzi businessurile trebuie să parieze pe export, altfel riscă să dispară în lupta cu numele internaţionale.

„Astăzi, comerţul este global, iar a fi un brand cu prezenţă mondială este condiţia obligatorie pentru a putea exista şi în viitor. Presiunea exercitată de brandurile globale asupra celor naţionale este atât de puternică încât multe – aş putea spune chiar majoritatea – mărci naţionale dispar.“ El adaugă însă că deşi a ieşit la export acum multă vreme, abia recent faptul că vine din România nu mai reprezintă un dezavantaj.

„Dacă lăsăm la o parte etnicii români din străinătate şi ne referim la consumatorii autohtoni din diverse ţări, la început, faptul că eram un brand românesc a fost un mare dezavantaj.“

Omul de afaceri a dus pufuleţii Gusto în peste 50 de ţări.

Acum, peste 60% din producţia de la fabrica din Băicoi, Prahova, ia drumul exportului, în timp ce restul este destinat pieţei locale.

„Astăzi ne-am câştigat renumele ca brand şi companie şi nimeni nu îşi mai pune problema că suntem din România. Gusto este un brand pe care şi-l doresc şi atât.“

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO