Companii

„Antreprenorii nu vor sa plateasca pentru a primi sfaturi”, spune un consultant

01.12.2009, 00:00 36

Antreprenorii locali sunt putin dispusi sa plateasca pentrusfaturile si serviciile unui consultant, chiar daca firma pe care oconduc are nevoie de sprijinul unui strateg pentru a trece cu binede criza, este de parere Razvan Ilie, reprezentantul local alfirmei de consultanta Jacobi&Partner.

"Antreprenorii locali sunt reticenti in a primi sfaturi de laconsultanti si putin dispusi sa plateasca pentru serviciile deconsultanta, chiar daca firma pe care o conduc are mare nevoie deun sprijin pentru a se reorganiza sau pentru a trece cu bine decriza. De cele mai multe ori, atunci cand accepta sprijinul unuiconsultant, conducerea este fortata de imprejurari, iar compania nueste departe de intrarea in insolventa", spune Ilie.

Jacobi&Partner este filiala locala a firmei germane deconsultanta industriala, de management si executive research cuaceleasi nume.

Cu activitate pe piata romaneasca din 2007, Jacobi& Partnera oferit consultanta investitorilor germani, contribuind, printrealtele, la intrarea pe piata locala a producatorului de motoare MTUEngines.

Firma de consultanta a incheiat anul trecut cu afaceri de peste150.000 de lei.

"Aceasta reticenta se explica prin faptul ca, dupa aproapedouazeci de ani in care au avut afaceri de succes, multe dintreaceste companii au cazut de sus, iar acum managerilor acestora leeste teama sa ia decizii si asteapta sa se intample ceva in piatapentru a fi salvati" , mai spune el.

In prezent, firma a primit mandat din partea mai multor fonduriprivate de investitii, aflandu-se in discutii avansate cu o seriede companii din sectoarele de retail, auto, constructii, FMCG sireal estate care au nevoie de finantari pe termen scurt simediu.

"Fondurile reprezentate de noi sunt dispuse sa sprijine acestecompanii cu joint venture capital, in schimbul a pana la 49% dincapital, nedorindu-se achizitionarea intregului pachet de actiunitocmai pentru a permite actionariatului actual sa duca la bunsfarsit planul de restructurare si eficientizare propus",completeaza el, fara a da insa detalii despre numele acestorcompanii.

In conditiile in care creditarea bancara a inghetat, finantareadin partea unui fond de investitii este cea mai la indemana solutiepentru companiile care au nevoie de lichiditati pentru a trece cubine de criza sau pentru profita de oportunitatile aparute inpiata.

Mai vin bani In sectoarele generatoare decash

Anul acesta sectoarele care au atras cele mai consistenteinvestitii din partea fondurilor au fost si cele mai putin afectatede criza. Productia si retailul de alimente au atras investitii deaproape 400 mil. euro din partea fondurilor in acest an, sectoareconsiderate adevarate generatoare de cash. Alaturi de acestea,companii din sectorul serviciilor medicale si IT au atrasinvestitii cumulate de peste 30 mil. euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO